Måndagar - och varför de är otrevliga

Måndagar är dagen som är först i veckan. Många tycker att måndagar är blääääää blandannat på grund av följande:
  • De kommer direkt efter helgen och då måste man till skolan/jobbet igen.
  • På måndagar (iallafall i min klass) är det alltid superrörigt.
  • Måndagar är ovärda för jag har holländska, skola och inget roligt att göra. Tur att mamma hade bakat kaka. 
Oj, plötsligt omandlades min lilla vetenskapliga/psykologiska undersökning till vad jag tycker... Det var ju konstigt... Visst är det synd om mig? "hosthost" Vi inser ju egentligen inte hur bra vi har det! Men ändå, måndagar är oftast bara skit. Men om man tog bort måndagar skulle ju nån annan veckodag bli först och holländskan skulle antagligen flytta sig till nån annan dag. Appropå holländska, måste passa tiden!

Så snabbt nurå... Idag var vi på biblioteket med klassen, för att låna lite böcker om vårat land som vi ska redovisa om. Jag ska redovisa om Storbrittanien och irland. Har jag sagt det? Jag lovade mamma att låna en bok att aläsa, men vad har jag med mig eter biblioteks besöket? Fyra reseguider om Irland, Skottland, Dublin och London. Men nu ska jag göra nåt annat! 
Hoppas det blir nåt vettigt...
Publicerat i