Börjedals

Hej! Nu är jag tillbaka från mitt ridläger på börjedalsgård. Det blev inte lika kul som jag hade tänkt mig, men det var ganska kul. Oftast iallafall. Nu tänkte jag skriva en kort samanfattining om lägret och sen visa några bilder kanske imorgon eller nåt...


Första dagen fick vi våra hästar, jag fick en häst som heter Bull. Sen fick vi testa att rida dem, och jag fick reda på att bull var väldigt känslig i munnen. Så nästa dag när vi skulle rida fick jag ha gummisnoddar i stället för tyglar för att minska trycket i munnen. Andra dagen fick vi rida ut också, så det blev två pass. Och så var det resten av dagarna också. Men andra dagen (Eller var det tredje?) på kvällen/eftermiddagen fick jag veta att kvinnan som ägde gården hade glömt att Bull skulle bli uthyrd, så jag fick byta häst. Min nya häst hette Valdo, han är fjording och väldigt seg. Men mysig, och pigg i galoppen så jag såg fram emot att få hoppa honom. Men när jag hade ridit honom en dag och vi skulle hoppa nästa dag så blev han halt. Så jag fick byta igen. Denna gång till en häst som hette Bolle. Nu hade fyra-fem dagar gått, och jag red Bolle de sista två-tre dagarna. Bolle var väldigt framåt, och hoppglad. Precis det temperament som man ville ha. Men han bet mig tyvärr lite. Men inte hårt eller nåt, bara tog tag i min tröja med täderna. Han var ganska tjurig av sig, men bra att rida. 

Jag kan beräta mer imorgon om jag orkar, då visar jag nog även lite bilder. Men det här var nog det om hästarna.
Publicerat i Ridning