Lucka 13

Dagens lucka handlar om julklappsrim. Du ska kommentera ett litet rim, det behöver inte vara nåt speciellt, alla som kommenterar åtminstone två reder som rimmar på varandra t.ex. "Nu ska vi ha kul, för att det är jul" får ett poäng. Detta rim som jag skrev får man inte använda. Ha det julkul!

Denna lucka är stängd.
#1 / / Matilda:

Snökristaller faller ner

Glitter utav snö jag ser

#2 / / Puck:

Roos är en apa,

Majo gillar att rapa.

Reklamen på din blogg är en fet gubbe,

din bakgrundsbild är gjord av en cool snubbe.



Yiey :)

#3 / / frida:

fin blogg!:D

Kankse... du ska denna få, för att du inte kan gå^^

#4 / / Madde:

När det är hett, använd denna rätt.

Asså ett rimm till en grytvante :D

#5 / / felicia:

jag kan inget julklappsrim ju! :(

#6 / / Erika:

Om man får ta ett rim som man redan har skrivit kommer ett här:

(julkappen är ett monkigosedjur)

Detta är en sorts djur,

en välälskad figur.

Den kan flyga högt efter det jag tror

och snart vet du var den bor.

Den är mörk som natten

och det enda jag kan säga är att det inte är katten.