The week that was

Jag märker att jag inte har skrivit så mycket om vad jag har haft för mig denna vecka som gått, så här kommer en liten resumé.
Måndag: Jag var på hoppgropen med skolan, det var väl egentligen helt ok. Och efter det träffade jag mamma på stan oh gick i lite scrap-affärer med henne, där vi köpte bl.a. ett embossing-verktyg.
Tisdag: På tisdagen kom snön. Och jag var absolut överlycklig! Det bästa är att det kommer ligga kvar till julafton! I skolan spelade lärarna sin pjäs,  det var dickens "en julsaga." Den var bra, och lioudmila (min mattelärare) var bäst.
Onsdag: Onsdagen var väl inte så speciell, sista riktiga skoldagen, vi hade träslöjd och jag stod i skolcafeét. Ganska random dag egemntligen. Fixade med vännernas julklappar.
Torsdag: Jullunch och dans kring granen i skolan. Vi slutade efter lunch, men jag kom typ hem vanlig tid pga bussarna som alltid segar sig fruktansvärt nu när det är snö och vinter. Även decembermånadsfest/genrep inför julavslutningen. Gick asdåligt för vår klass, vi tappade bort halva texten på låten vi skulle sjunga. på kvällen kom denna lilla filur till mig för att sova över, vi scrappade och skrattade och hade julkul och mysigt.
Fredag: På dagen scrappade jag lite till, slog in matildas klapp m.m. Och sen på kvällen var det julavslutning. Det gick mycket bättre för vår klass, vi sjöng tydligt och glömde ingen text, men et var inte direkt ett superdupermegaultrajättebra nummer, så vi ägde inte. Det gjorde sexorna och niorna. Jag bytte julklappar med tre personer, och fick en jättesnuttig kalender av felicia, och av de andra två fick jag (vi bestämde att vi skulle slå ihop oss alla tre, så att alla fick en present av de andra två tillsammans) en bathlily och en vanilla showergel. Alla fick bodyshopgrejer av varandra visade det sig, det var lite lustigt.
Lördag: På lördagen red jag bonnie, det gick ganska bra och var superkul, vi lekte lekar och eftersom det var så kallt var hästarna ganska pigga så att en tjej ramlade av på slutet. Efter ridningen gick jag hem och duschade och lunchade, och sedan var det dags att gå igen. vi gick till grannarna för att göra julgodis. Och vi gjorde tio (!) olika sorter, mest blev det av kolan och knäcken som vanligt, men så brukar det vara.
Söndag: På söndagen var det julshow. På lurbo. På andra numret var det en man som ramlade av så att han bröt armen och fick åka ambulans där ifrån. Mamma gav Arne och mig en varsin lott, och jag vann en bok om hästar! mamma köpte även en lott till sig själv, och hon vann en privat lektion. Det var coolt, det fanns fem priser, och både jag och mamma vann. Mamma vann första, och jag andra. Fast det berodde j på ordnigen de tog lotterna i, så vi hade ju tur. Men det var kul!
Det var nog det viktigaste, den som orkar läsa allt får en lakritskola!
Publicerat i Vardag
#1 / / Arne:

Jag vill inte ha lakritskolan den smakar brännt :P

#2 / / Roos:

haha blää, vill inte ha lakritskolan :P men bra skrivet iaf =)

#3 / / felicia:

Jag orkade läsa allt :D stackars den där mannen som ramlade av och bröt armen! :(

#4 / / Erika:

Hihi, jag läste också allt (det är klart, man är ju inte lat...)

men jag gillar ej lakrits!!