LOV!

Nu är det lov. RIKTIGT JÄVLA SKÖNT! (Ursäkta svordomen.) Vi fick sluta efter maten idag också, och vi hade typ en riktig lektion. Och nu är det April. Antar att jag borde försöka lura er, men jag kommer inte på något bra, och ni är väl inte så lättlurade av er, eller? De senaste dagarna har jag inte bloggat så mycket, fats jag haft mycket att skriva om. Men nu har jag glömt det. Så jag skriver om idag istället.
Dagen började med att Millan (fröken) försökte lura oss att klassen skulle splittras och att ena halvan -på grund av platsbrist- skulle få ha städskrubben som klassrum. Det gick vi inte på.
Sen på rasten gömde jag två påskägg med godis i på några av mina kompisars hyllor, och gav dem små lappar med ledtrådar, t.ex. titta på hyllan etc. Och på rasten förberedde vi även ett aprilskämt vi tänkte göra på månadsfesten, för att lura millan. Så vi skrev världens skummaste dikt.
Och sen, mitt i programmet på månadsfesten sa konferancién att nu skulle Millan läsa upp en dikt. Och hon (Millan)fattade ingenting och vägrade först gå upp på scenen, för hon hade ju ingen dikt. Men då sa konferancién att hon hade dikten där och att det var en överraskning från hennes elever, och att Millan inte visste om något. Så då var det skämtet förstört.
Så korkat! Det var ju meningen att Millan inte skulle fatta något, och tveksamt läsa upp den konstiga dikten. Och att sen, efter dikten, skulle alla ropa "april, april!".
Sen efter månadsfesten gick vi ut och letade ägg, det var ingen dålig skörd, fast det regnade, och de endast gömt en korg. Vi fick nämligen fem chokladägg var, njam.
Sen var det påsklunch, och sen slutade vi.
Skönt att sluta typ 1 1/2 timme senare! Nu ska jag njuta av lovet och farmvilla!
Publicerat i Vardag
#1 / / Denise[O R D & F O T O]:

Har du gått på något aprilskämt idag?:) Läs vad jag gjorde på min blogg! Glad påsk! Kram Denise

#2 / / Erika:

Fett bäst beskrivning av dagen, skulle inte kunna uttrycka mej bättre själv...;)