Event 2010

Idag har jag varit på Event 2010, eller Ridsportens dag, eller Uppländsk Ridsport 2010. Ja, man kan kalla det typ vad man vill. Men det var iallafall en sorts show på akka, och sen demonstrerade vi. Vi gick i ett långt tåg från akka till fyrisparken och ropade "Ropen skalla, ridsport åt alla!", och "Ryttare vrålar, mera stålar!". Det gick ut på att få politikerna uppmärksamma på ridsporten, så att de kan investera mer pengar i det. Tror jag. Och självklart var det ett tillfälle för lurbo att locka till sig nya elever. Iallafall så gick man i grupper om varje ridklubb/förbund. Så alla lurbo:are gick i grön t-shirt och en vit keps som man fick i lurbos monter. Så här såg alla Lurbo-fans ut:

Och på ryggen stod det här:

Det var väldigt satsiga montrar, och demonstrationen var kul. Jag skulle säga att det blev lyckat, fast jag inte vet vad politikerna har bestämt. Och jag var ju inte där så länge, jag han bara se WE (Working Equitation). Hästarna var så jävla duktiga och lugna och fina! Men som sagt han jag inte se så mycket innan tåget gick iväg, och efteråt åkte jag och syrran hem. Fast först var vi tvugna att åka in till stan, vänta där i en havtimme, och sedan var vi tvunga att hälsa på Besten och Rambler också. Sen kom inte den bussen heller förräns om en kvart, så vi gick en hållplats. Sen åkte vi de fyra sista hållplatserna, och gick hem. Vi kom hem kl tre/halv fyra, och vi hade åkt till akka ungefär kl 12. Och inte ätit lunch innan. Gissa om jag var hungrig?

Publicerat i Ridning
#1 / / Roos:

Kul att ni var med, men synd att ni inte såg voltigen, hästfotbollen och freestyledressyren!

#2 / / Anonym:

Haha! gud vad kul! :D men ni red väl inte?! eller vad menade du med att hästarna vad duktiga? :)



Svar: Jaa jag blev helt kär i den, men köp en du med då vi kan ju ha lika?! :D <3

Svar: Tack! :D

#3 / / Felicia:

GRATTIS Majo på 14-årsdagen!!! :D :D <3

#4 / / Arne:

Usch, jag blir hungrig bara jag tänker på't! Men det var rätt kul, hade varit roligare om inte h´jag hade varit törstig/haft ont i halsen ;)