Sweet Timone

Idag red jag Sweet Timone aka Tim. Han är jättebra att rida, men han var väldigt lerig, och inte så glad att bli bortsläpad från sin mat, så han var lite lätt iriterad i boxen. Men som jag sa så är han jättebra att rida, ser fram emot att få hoppa på honom. Vi gjorde samma övning som förra veckan ungefär, men Tim var lättare att få att gå som jag ville än Ramona. Jag red ju Ramona förra veckan, så egentligen skulle jag ha ridit henne idag igen. Men det var än ny person i vår grupp som kanske ville ha en lugn häst att börja med, så hon hade Ramona istället. Och vi ska kanske byta ridtid. Till en timme senare bara, så det är lugnt. Då kommer jag kunna sova längre, det är ju skönt. Fast idag sov jag lagom länge, och behövde inte stressa. Så det går ju bra som det är nu också.
Men iallafall, Tim är jätteduktig. Toodels!
Publicerat i Ridning
#1 / / Roos:

Sv: bajs på dig.



Kommentar: ingen

#2 / / Roos:

Jo jag skojade. Här kommer en kommentar. Om Tim var duktig var du säkert också det!

#3 / / Arne:

Låter kul :)