Upprop

Idag var det upprop. Bajs. Skolan har börjat igen. Iallafall, skolan har fått en ny rektor. Och vår klass har en ny klassföreståndare, så det kommer bli ett helt annorlunda år. Framförallt eftersom vi har flyttat ner till solhuset nu också. Uppropet började kl 10 och som vanligt tog det hundra år innan vi fick gå ner till klassrummet och där fick vi prata lite med vår ny klassföreståndare och så delade hon ut schemat. Sen var det inte mer med det, och klockan halv tolv fick vi cykla hem igen. Så imorgon börjar det "på riktigt". Klassen är som vanligt, ingen har slutat och det är inga nya. Lite tråkigt att det inte är några nya.
Men annars har jag inte gjort mycket idag, städat rummet och läst lite. Letat reda på ett hänglås till mitt skåp som jag har i skolan (ska få iallafall). Men nu vill mamma att jag ska åka till affären, vi hörs!
Publicerat i Skolan
#1 / / Erika:

I agree! Det hade varit kul med lite nya, men samtidigt... med tanke på vårt lilla klassrum så hade det blivit ganska så trångt...

#2 / / Madurk:

Sv: Jo nu var det alldeles på tok förlängesen vi träffades. Asså man kan ju antingen bara ta en fika på stan, eller ta nån helg och sova över eller nått, filmkväll typ? Ska ta hand om Göteborgare första helgen i September, men annars tror jag att jag är ledig... :D