Tisdag

Idag är det tisdag. Om exakt en vecka är det jullov! Kulkul med jul. På torsdag ska jag och Madde byta julklappar, det ska bli roligt. Sen ska jag ge resten av mina kompisar sina presenter på tisdag, på julavslutningen.

Men! Jag kom på att jag inte berättade om gårdagens luciatåg med klassen. Vi lussade på SGU och det gick bra (tyckte jag). Roos och hennes kompis kom och kollade på oss, men tyvärr hann de bara se de två sista låtarna. Vi ska gå luciatåg i helgen också, på julmarknaden i håga. Men för att beskriva hur det gick tänkte jag ta ett citat från min syster Roos' blogg. Det lyder såhär:

"Timmarna går, Roos van der Spoel njuter och efter en stund tar jag mig bort till SGU där min fantastiska xo xo syster Majo spelar. Hon sjunger bedårande vackert, jag gråter floder och sen svämmar floderna över. Så rart och alldeles underbart! Min alldeles egna underbara syster är nästan lika bra som mig. Touching..."

Är det inte gulligt? Lagom passande tänkte jag visa en luten bild jag tog härom sistens.

xoxo
#1 / / Roos:

xo xo på dej du

#2 / / arne banarne:

luten bild?

#3 / / Roos:

Fråga: vad är det vita i nedre vänstra hörnet på den lutna bilden? Diggar snön på bloggen, dock skeptisk till det vinröda? Vad tror du om två nyanser av blått istället?