Hej igen

Nu har jag inte bloggat på riktigt länge. Sist var för tio dagar sen. Detta beror på att jag har varit på gotland i en vecka. I förra inlägget (alltså det för tio dar sedan) berättade jag att vi skulle gå på stan, och det gjorde vi. Mamma köpte ett par skor till mig, jag kan visa dem imorgon. På fredagen åkte jag till en kompis, det var trevligt. Och sen på lördagen åkte vi till Gotland och stannade där tills fredagen veckan därpå. Igår fick vi besök av en liten hund som vi ska ta hand om i tre veckor, (visst har jag berättat det?) iallafall, hon heter Yrsa och ät jättegullig. Jag ska fota henne och visa er hur söt hon är.
Men iallfall, på gotland hade vi det mysigt, och det var Mamma, Arne, Mormor, Morfar och jag där. Fast på onsdagen kom Roos också. Vi gjorde trevliga saker, åkte till fårö och visby, badade (bara två gånger!) och letade orkidéer. Vi såg hela tretton sorter! Fast förra året såg vi femton sorter. Fast då var vi där i två veckor. Om ni undrar hur vi kunde se så många (orkidéer är val ovanliga?) så kan jag säga att gotland faktiskt är sveriges orkidé-rikaste landskap. Och justja. Vi kollade på fotboll också. Och nu ska jag faktiskt gå och göra det. Ha det bra!
#1 / / Erika:

Det var synd att ni bara fick chansen att bada två gånger...:/ men det lät som att ni har haft det trevligt iaf!

Kram!

#2 / / Felicia:

Äntligen är du hemma! :D <3

#3 / / Felicia:

Majo kolla på Celinas header, den är jättefin tucker jag men vet du hur man gör sån? för isåfall kanske jag skulle vilja göra en sån på min blogg istället för bara text.. kan inte du lära mig? och jo klart vi kan bada innan jag drar. Fast då måste vi nog göra det iövermorgon? :D



puss