Hoppstigen

Ridningen idag var rolig och mysig, vi red ut och hoppade hoppstigen. Jag red Patrik vilket jag inte gjort på riktigt länge. Han var ju min favorithäst förut (nu också, men jag trodde jag var för stor för honom vilket jag nog egentligen är också) och den första hästen jag red. Det märktes att jag var för lång iallafall, för jag var tvungen att vinkla hälarna uppåt för att kunna skänkla ordentligt. Inte bra. Men det gick bra iallafall, vi hoppade som sagt, och Patrik hoppade tre gånger av sex. Det var härligt att galoppera, men traven var skumpig eftersom han är så liten och tar så små steg. Men som sagt, det var kul att rida honom igen!
-
Resten av dagen har jag typ suttit inne och ute och läst. Jag har en väldigt spännande bok, jag läser Narnia. Jag började läsa för nån vecka sedan, och då började jag med "Hästen och hans pojke", del tre. Den första hade jag hört på ljudbok och den andra har jag sett på film och läst halva. Men jag fortsatte sedan att läsa del fyra, "Caspian, prins av narnia", och nu har jag läst ut den. Jag tvivlar på om jag ska läsa ettan och tvåan först, men jag är sugen på att läsa de sista delarna först. Jag har iallafall börjat läsa en sida på "Caspian och skeppet gryningen" nu, så den ska jag nog fortsätta läsa först.
-
Oj, det kan ju inte varit så intressant att läsa. Aja, jag ska sluta skriva nu. Jag kanske uppdaterar Scrapbloggen. Det gjorde jag igår iallafall, så kolla gärna in där om ni inte redan följer den via bloglovin'.
Publicerat i Ridning