Ridläger 2010

Igår så slutade mitt ridläger, och jag har inte bloggat något alls om det. Det var jätteroligt, och det var massa roliga människor där. Jag hade Ramona, och det gick bra för det mesta. Förta dagen hde vi dressyr på förmiddagen, och markarbete på eftermiddagen. Det gick bra på markarbetet, men det gick inte särskilt bra på förmiddagen. dagen efter hoppade vi på förmiddagen, och då ramlade en tjej av och bröt armen. Så det var lite av en schock för alla. På eftermiddagen red vi ut och det var jättehärligt, och jag tyckte synd om tjejen eftersom hon missade hela ridlägret nästan. Sen på onsdagen hade dressyr på förmiddagen igen, och vi red till sjöängen och gjorde lite skänkelvikning. Det gick mycket bättre där än på banan. På eftermiddagen hade vi lite markarbete/hoppning. Det var kul. På torsdagen (som var sista dagen) Skulle vi ha hopptävling, så på morgonen byggde vi fram och provade på hindrena lite, och på eftermiddagen kom pappa och tittade på när jag hoppade bana med Ramona. Det var omhoppning också, och jag kom på femte plats med 25,1 sekunder (bara omhoppningen var på tid). Hon travade nästan hela tiden, jag lyckades inte få någon galopp alls, men det var felfritt och det var huvudsaken för mig. Jag är nöjd. Ja just ja, jag glömde nämna några saker. På torsdags morgonen ramlade jag av och slog i huvudet så nu har jag lite ont i nacken och min mage är lite känslig (lite knasigt?). Och när vi fick hoppa på både tisdagen och onsdagen fick vi testa på en kul grej, nämligen att hoppa studs utan att hålla i tyglarna! Man gjorde en knut på tyglarna och sträckte ut händerna/armarna över hindret, och bar följde med. Det kändes jättehärligt och inte alls osäkert. Sen efter hopptävlingen fick alla en lila-vit (jättesnygg) rosett, utom ettan, tvåan & trean som fick en gulblå, blå och gul rosett. Det var nog en utförlig beskrivning av ridlägret, hoppas ni är nöjda nu.
Publicerat i Ridning
#1 / / frida:

det lät kul :) grattis till placeringen!

#2 / / Erika:

Det låter som att ni hade riktigt roligt!

Synd om dej och tjejen som bröt armen bara...:/

#3 / / arne:

Awesome :)

#4 / / Felicia:

VAD är sjöängen?

#5 / / Roos:

BRA INLÄGG!