Guess what?

I'm home! Nu är det slut med att gå upp sju och lägga sig elva, nu kan man sova tolv timmar och vara ren etc etc.
Trots allt det där som är jätteskönt och bra så var det tråkigt att åka från ridlägret, det var kul! Min häst, Kania, var jätteduktig på att hoppa och alla människor på lägret var snälla och trevliga och roliga.

Jag tänkte berätta lite kort om lägret nu då.

Jag och Klara (min kompis) har alltså åkt på Hoppläger på Grällsta Ridcenter utanför sala. Vi red två gånger om dagen och tog in hästarna från hagarna på morgonen och släppte ut dem igen på eftermiddagen.

Kania, som jag hade, är en storhäst, ett polskt halvblod tror jag det var. Hon är skäck och jätteduktig på att hoppa. Hon ser bara ca 10% med ena ögat pga felbehandling av veterinär (så taskigt!) och har därför ett ljusblått/mjölkvitt öga. Trots det är hon en av Grällstas bästa hopphästar.

Vi hoppade en gång om dagen, och på andra passet red vi ut eller gjorde annat.
En gång hade vi gymkhana som vårt lag vann. Självklart, jag menar vi var hoppgruppen!
En annan gång red vi till ett sandtag och badade med hästarna, och en gång hoppade vi barbacka. Det gick dock inte så bra, jag ramlade av och fick jätteont i höften, så nu har jag värsta blåmärket där. Det var även spökkväll, vi raceade i skogen och sista kvällen fick vi vara uppe till efter midnatt och så var det disco på loftet! Woho! Nej men det var faktiskt kul.

Idag var sista dagen, det var uppvisning av en bana som vi hittat på själva, så den var lätt. Trots det fick jag en rivning, men jag är ändå nöjd. För att avsluta visar jag lite bilder pappa tog idag på avslutningen.
Varsågoda!




xoxo


Publicerat i Ridning
#1 / / madurk:

Sv: Traasel var inge vidare, medans Hercules är en underbar Disneyklassiker :D

#2 / / madurk:

Sv: HAHA tack så mycket :D

#3 / / Felicia:

Jaaa du är hemma! :D Vad roligt ni verkar ha haft det, jag vill också bada med hästar!! <3

#4 / / Felicia:

Det är klart jag vill! Man har väl alltid några små ruttna kronor att skrapa ihop! ;)

När då? jag kan typ hela veckich :D :D <3

#5 / / Roos:

Myyyys

#6 / / Linde:

Åh vad fina bilder =) ni var så duktiga :D