Konsten att hålla humöret uppe

Idag var ingen bra dag för mig. Först hade jag teknik (inte telnik, det vet jag inte ens vad det är...), och det gick ändå rätt bra. Vi målade på vår hippiebuss, och den blir snygg.
Sen hade vi smide, som jag höll på att komma försent till, så jag fick ingen bra smidesdräkt. Men det gjorde inte så mycket, tänkte jag. Det visade sig att det gjorde de visst. Det återkommer jag till senare.
Iallfall på smidet så gick änden på min kapsylöppnare av, så jag kunde inte göra en snygg ögla. Så jag gjorde en annan krussidull istället. Sen skulle jag göra en vridning, men det gick inte, för man måste vara oerhört snabb när man tar ut den ur elden så den inte hinner svalna. Kapsylöppnaren är inte färdig ännu.
Efter maten hade vi tyska. Det var helt ok, men jag hade ännu lite mer otur och mitt nya halsband gick sönder... UGH. Men det går typ att laga.
Sen hade vi träslöjd, det var roligt i början, för jag och felicia gjorde supersnygga vattenmeloner i trå. Men sen mot slutet av lektionen skulle jag måla kärnor, och oj vad jag ångrar att jag inte väntade på att få låna felicias "bra" pensel. Den som jag använde var spretig så det blev FULT.
Vi hann iallafall med bussen (den sena...), men när jag kom hem uptäckte jag en sak. Och nu återkommer vi till min smidesdräkt som inte gick att stänga. Tydligen hade min tröja råkat brännas av något varmt, så nu har jag en brun fläck längst ner på den. Supersnyggt.

Jag tror det var allt negativt. Som ni ser har jag inte haft en toppendag. Men en positiv grej var att jag hittade min kamera-ring som jag trodde jag tappat bort. Och så låg den i min jackficka hela tiden.
Något mer positivt är att jag inte var ett moln hela dagen, (utom lite på bussen hem...) och det tror jag beror på min underbara klass.♥


Lite överdrivet kanske. Och oj vad långt inlägget blev. Jaja pusshej.
#1 / / SOFIA:

Gokväll, haft en fin dag?



Gillar du klockor? Passa på att delta i tävlingen där du kan vinna en märkesklocka Triwa värd 995:-.

länk http://sofiahanden.blogg.se/2011/february/tavling-triwa-klocka.html#comment

#2 / / Arne:

Oh no den har spruckit :(

#3 / / Alexandra - Uppsalas största blogg:

hej jag har en tävling där du kan vinna ett valfritt smycke! du får supergärna vara med: klicka på länken här under :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/march/tavling-19-vinn-valfritt-smycke-fran-bstor.html#comment

#4 / / Roos:

Nooo :( vad segt!!! puss pårej söt <3

#5 / / Erika:

Tröjan också?? :( Puss <3