Dressyr

Idag på praoen fick vi rida och det var jätteroligt, för det gick så bra! I mpndags red vi också, men då gick det inte alls lika bra. Kan bero på att hästen jag hade var lite svårare. Man måste typ verkligen veta vad man gör på den hästen. Men Valco som jag red idag var lite lätthanterligare, tyckte jag.
Hennes tre hästar är såklart mycket känsligare än vanliga ridskolehästar, det är en helt annan sak att rida på dem.
De är välutbildade dressyrhästar, så jag råkade till och med göra piaff! Och sen gjorde jag en passage också. Alltså dom där hästarna är sjukt duktiga...
För den som inte vet vad passage är får  ni se på film här:


I videon gör han (Jan Brink) alltså både piaff och passage, piaff är när de travar på stället och passage när de rör sig framåt.

xoxo
Publicerat i Ridning
#1 / / felicia:

Haha, fan vilken rolig video! xD

#2 / / Tuija:

jag tror nån sa att det var ett åsnestall, men jag är inte säker hehe;)

#3 / / Roos:

Så jävla ballt!!!!!