Birthday presents

Hej! Er har jag inte sett på länge! Eller snarare, ni har inte sett något inlägg på länge... Det har varit rätt mycket den här helgen, (och ja jag räknar torsdag och fredag till helg just nu) först på torsdag fyllde jag år! Så jag är 16 nu. Det firades såklart med supergod tårta, presenter och trevligt besök! Jag fick jättemånga fina saker, som jag har fått med på bild så här:
Nu ska ni få veta vad jag fick också, inte bara hur det ser ut!
  • Av Anne Linde och Axel fick jag en jordglob, och av Axel sedan även två av chokladkakorna.
  • Av mamma och pappa fick jag en bok, The Great Dune Trilogy, en skiva, My Head Is An Animal av Of Monsters And Men, en bok till som inte är med på bild, The Pinhoe Egg heter den, och även pengar till en iPhone. (Det är ett bidrag, jag betalar alltså största delen med pengarna jag fick för sommarjobbet.)
  • Av Roos och Erika fick jag en av chokladkakorna, fjäderörhängena, och den supersnygga klockan. (Närmare bild på den nedan.)
  • Av farmor fick jag en bok, Birdie, stickade strumpor, en gammal anteckningsbok som tydligen varit farfars, fast han har inte skrivit något i den, och filmer, typ 5 i 1. (Bland annat oscarsbelönade (tror jag) The Artist.)
  • Av mormor och morfar fick jag den stora neccesären, ett pennfodral, en gammal bok som varit mormors fars, gullivers travels (coolt!), och 20 euro som inte syns i bild.
Här är en närmare bild på klockan och jordgloben. Fina va?
 
På fredagen var jag självklart i skolan, (på torsdagen också btw) och efter det tänkte jag blogga, men hann inte innan jag var tvungen att gå till bussen utan att ha ätit ordentlig middag då jag skulle på konsert klockan 18.00. Det var Veronica Maggio, men innan henne kom tre förband, så hon började spela vid tio. Jag kom hem efter tolv, vilket kanske förklarar min bloggbrist... Men konserten var awesome trots hunger (liiite) och ont i fötterna (varför tog jag klackarna?). 
 
Lördagen var också fullbokad med sovmorgon, ridning och på kvällen fest som jag förberedde på eftermiddagen. (Men ändå gjorde mamma mest, stackarn...) Mer om lördagen i kommande inlägg med bilder!
 
Söndagen gick åt till läxor, promenad och på kvällen krönikespel. Även denna dag tänkte jag blogga men jag hann inte igenom alla bilder från lördagen... Men det kommer alltså!  Ska även försöka klämma in lite mer Prag, Berlin och även lite Holland mellan matten som jag har kontinuerligt nu.
 
Så.... see ya, i guess!
 
#1 / / Felicia:

Fina saker ^^<3

#2 / / Linde:

HAHAHA fullbokad med sovmorgon