Da Vinci Koden, Ridning och Romeo och Julia

Igårkväll skedde något ovanligt. Hela familjen + Erika och Axel samlades här hemma och tittade på film. Pappa kom hem från jobbresa till schweiz, och sedan "råkade" de andra också bara komma förbi. De andra är Roos, Erika och Axel. Vi andra bor ju här. Iallafall, vi såg Da Vinci Koden, som typ alla utom jag redan sett. Den var faktiskt riktigt bra! Anledningen att vi såg den var att den gick på TV helt enkelt. Rekomenderas om ni inte är för känsliga och vill se något spännande med lagom action.

Sen blev det lördag och jag hade ridlektion. Jag fick rida storhäst den här gången. Det var kul! Min häst hette Pyret, och han var jättefin. Det enda var väl att han hade stor galopp och jag hade lite problem med att kontrollera honom då. Men i traven gick det super! Min ridlärare sa att jag fick bättre hållning, vilket är ett slags mål för mig.

I kväll ska jag och mina päron på teater. Vi ska se Romeo och Julia. Jag har hört att den är jättebra och har ganska höga förväntingar. Jag förstod det som att de klänger i trapetser mycket, och att kulisserna är helt vita, så det blir lite sådär abstrakt. Modernt. Men det är nog bra.

Bruorkidé, bara för att. Passade lite.


xoxo