There's a party in the USA

Och det har varit ett party även i mitt hus! Idag var hela gänget (nästan) här och firade mig och Tillan! Vi har tagit en hel drös med bilder, så jag hoppas kunna visa er några sådana redan ikväll. Men jag kan började med att berätta lite.
 
Igår morse började jag förebereda, innan jag åkte till ridningen bakde jag en filmjölkskaka som det heter, den var god kan jag intyga nu. Efter ridningen en stund senare kom Matilda hit och vi bakade Macarons i princip hela eftermiddagen/kvällen. Vi gjorde tre smaker, hallon, choklad och blåmögelost. Sedan såg vi Searching for Sugarman, för den gick på TV liksom. Sen sov vi. På morgonen bakade vi knasiga veganska kakor, vet inte om de var en sådan hit, men i alla fall. Fast först sminkade vi oss etc och fotade oss själva lite grann i trädgården bara för att liksom. Och sen, efter att vi fotat och bakat, dukade vi bordet och la fram allting jättefint. Det var faktiskt amazing. Ni ska få se. Sedan droppade folket in, en och en eller tre och tre, men det tog sin lilla tid innan vi var fulltaliga. Louise hann till och med gå innan Felicia kom. Men vi åt. Och pratade. Och drack te. Både varmt och isigt. Och sen öppnade vi paket. Och sen försökte vi leka några lekar, men det gick sådär. Men det var mysigt ändå. Vid åtta-tiden när alla blev hungriga drog de sig väl hemåt, så i skrivande stund har jag precis ätit middag klockan nio.
 
Eftersom det ändå blev en del bilder och jag inte hunnit gå igenom dem allihopa ännu, så får ni hälften nu och hälften sen. Först, matblderna. Det vill säga, fikat och dukningen typ.
Filmjölkskaka, macarons, veganska och gluetn- och sockerfria kakor, mer macarons, vikta servetter, frukt, bordet, och bordet en gång till.
 
Och med det säger jag tack och hej.
 
 
Publicerat i Vardag
#1 / / Felicia:

Det var jättemysigt :)
Men hallå vadå blåmögelost?? Blåbär tyckte jag ni sa? ;p