Harry Potter - the Exhibition


I söndags, alltså nätt och jämnt igår, var jag på Harry Potter-utställningen i Norrköping med Klara. Jag kan säga att det var en upplevelse. Det var sjukt fint, mysigt, och kul, och jag blev direkt sugen på att läsa om alla böckerna. Finns inte så mycket mer att säga, så här följer lite bilder.
Klara blir sorterad. Hon blev Ravenclaw, jag Gryffindor.
The Quibbler!
Halvblodsprinsens trolldrycksbok.

Umbridge's kontor.

Mandrakes. Mandragoror? Heter de så på svenska? De låter iaf.
Bästa Marodörkartan!

Quidditchuniformer.
Voldemort! Hjälp!
Kittla aldrig en sovande drake.
Alltså det var så snyggt!

Men som ni kanske förstår var det här bara en liten del av själva utställningen, så om ni är sugna så rekommenderar jag en tripp till Norrköping innan den 7:e september! (Då stänger det nämligen.)

xoxo