Prag

Här kommer tågluffsinlägg nummer fyra! Denna gång om prag.
 
Vi hann nätt och jämnt med tåget från Berlin och hittade slutligen också en sittplats. Ca fem timmar senare var vi framme i ett varmt Prag, trötta och hungriga. Vi checkade in på hotellet och brottades med wifi't ett tag, men när vi kom upp på vårt rum blev vi lyckliga. Vi bodde mitt i stan och vårat rum bestod av en säng.
Mirja och Sofia njöt av utsikten från vårat hotellrum.
Sen gick vi och åt! Efter maten gick Klara Tuija och jag runt i staden en stund medan de andra gick tillbaka till hotellet och sov typ. (Alltså! Vi bodde ca fem min från centrala Prag aka finaste stället i världen, då kan man väl inte sova heller???) Här posar de på Karlûv Most (lite trixigt ljus var det där...).
Och här på gamla torget!
Dagen efter återvände vi dit efter en god natts sömn i vår gigantiska säng och en lyxig hotellfrukost. Då hade vi med oss Klara's kompis Alina och kollade bland annat på astronomiklockan.
Vi gick också till John Lennon-väggen (som jag inte såg när jag var i Prag förra gången!).
Och vi gick in i Nicolauskyrkan! Efter det gick vi upp till slottet och drack starbucks, gick genom Josefov och köpte pizza samt gjorde midsommarkransar av murgröna vi plockade längs med vägen och dansade till svensk musik i vår säng. Good times. (Fun fact: när jag skulle köpa frimärken ensam (det var typ hundra meter från vårt hotell, don't worry) med min midsommarkrans var det någon som ropade "Jesus girl!" efter mig. Passande.)
 
I alla fall. Dagen därpå satte vi oss på ett tåg mot Wien!
 
xoxo