En lista om det gångna året

Jag hittade den här listan som jag tyckte var lite rolig, så jag fyllde i den. Vidare kommer såklart mina traditionella nyårsinlägg att följa med uppräkningar av årets höjpunkter etc. Men vi börjar så här.

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tågluffade, besteg Sveriges högsta berg, gick på antagningsintervju i Cambridge. Åkte på utbyte i Schweiz.

 

Hur har ditt 2014 varit? Upp och ner. Känner mig som en helt annan person än i början av året. Har mått ganska dåligt nu i höst pga stress, våren var dock rätt nice vad jag minns och det här jullovet kommer förhoppningsvis bli perf. (Trots att jag missar Irjas nyårsfest...)

 

Vad spenderade du mest pengar på? Tågluffen!

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014? Fancy - Igloo Australia (hehe), Chandelier - Sia, Stolen Dance - Milky Chance, I Fink U Freeky - Die Antwoord, Do it Again - Robyn och Røyksopp, hela Stay Gold (albumet), All About That Bass - Meghan Trainor, och Take Me to Church - Hozier. Kanske också London Grammars skiva samt TRXYE. Många helt enkelt.

 

Vem har du umgåtts mest med? Familjen, Felicia, Matilda, Klara, Tuija, Alva typ. Louise har ju varit borta halva året.

 

Vart reste du under 2014? Nästan hela Europa typ. Vi tar det från början. Under vårterminen åkte jag till Sälen, på sportlovet, Holland, på påsklovet, och Schweiz, i april nån gång. Sen kom sommarlovet och därmed tågluffen. Då var jag i Köpenhamn, Berlin, Prag, Wien, Manarola/Cinque Terre, Nice, Paris, Bryssel, Holland (Amsterdam, Den Haag, Zutphen och Arnhem) och Malmö! Puh! Det var många ställen. Inlägg om Bryssel, Holland och ev Malmö följer. Sen på höstterminen har jag inte rest så mycket men det blev ju en trip till England, London och Cambridge, och årets sista dagar kommer tillbringas i Holland.

 

Vad gjorde du på din födelsedag? Min morbror, moster (ingift) och min mormor var på besök, så firade med dem på dagen och sen gick vi ut och åt. På kvällen gick jag ut på krogen här i Uppsala för första gången med Irja och Felicia!

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina bästisar! 

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Mindre betygshets. Att Louise hade varit hemma.

  

Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma? Antagligen typ 15:e oktober, deadline för min UCAS-application. Stressade så mycket inför den. Sen kom det trettio andra deadlines......

 

De bästa nya människorna du träffat? Mirja och Sofia kanske? Träffades väl egentligen i slutet av 2013 men lärde känna varandra i år.

 

Vad ser du fram emot med 2015? Klubb Lilla Döden, Felicias fest och STUDENTEN!!! Vågar inte säga universitetet, det känns mest läskigt.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2015? Att det kommer bli bra oavsett. Och att inte slösa mina pengar hur som helst. Satsa på att spara så kommer det att funka. Våga säga nej samt göra min röst hörd. Acceptera mig själv. Jag är jag och det får jag leva med. Jag har ju trots allt fina vänner så jag kan inte vara totalt värdelös.

 

Hehe självnedvärding åsido, hoppas det var lite kul att läsa i alla fall. Nu är det er tur. Svara på frågorna bitte!

 

 

Publicerat i Skoj
#1 / / Roos:

bra lista, snor den kanske! Du är bäst du vet :-) hjälper kanske inte att jag säger det men så är det iaf!