Estland

Så, jag tänkte passa på att visa lite bilder från Estland innan jag åker bort igen. Jag åker nämligen till fjällen ikväll, och då kommer jag inte ha internet alls (och ingen täckning heller för den delen). Men när jag kommer hem från fjällen kommer jag ju ha fjällbilder att visa, för att inte tala om tågluffen. Jag har inte scannat in alla dem än, så därför har de inte kommit upp på bloggen än, men det blir nog ett projekt som får ta ett tag för det är många bilder och många ställen. Så därför tänkte jag att det var bäst att få detta gjort så jag inte glömmer det! Här följer alltså bilder från min trip till Estland förra veckan.
 
Vi åkte färja till Tallinn från Stockholm, så vi såg solnedgången över skärgården.
Sen på morgonen kom vi fram i Tallinn och efter att ha checkat in på vårt skabbiga hostel begav vi oss ner på stan.
Det finns många fina gator och gränder i gamla stan i Tallinn.
Vi gick upp på en kyrka där man hade utsikt över hela stan typ.
Och på kvällen åt vi på en restaurang där de hade en massa vegetariskt (wow!).
Efter en dålig natt och hotellbyte åkte vi till kadriorgparken. Där gick vi på museum och kollade på palatset. Här posar jag i palatsets trädgård.
Här var själva palatset.
På kvällen tog vi oss in till stan igen, (efter en tur till ett "creativity center" som blev en besvikelse) för att äta middag. Även den här restaurangen var inte som förväntat, men efterrätten (som vi åt på ett annat ställe) var desto bättre.
Nästa dag åkte vi från Tallinn til Laheema Nationalpark. Jag tyckte vi skulle kolla på vattenfall så det gjorde vi.
Sen gungade vi, för det är typiskt estniskt med såna här gungor tydligen.
Och vi såg en jättestor sten som vi larvade oss framför.
Nästa dag gick vi på en lite längre promenad (4,5 km typ) i skogen där det kryllade av djur. (Sen åkte vi och badade etc, men det är inte med på bild.)
Den här stugan bodde vi i.
Vi avslutade kvällen med en kort promenad för att fota de här fiskarhusen i solnedgången.
Nästa dag var det dags att åka tillbaka till Tallinn för att ta båten! På vägen stannade vi vid den här "herrgården" eller vad det är.
Den hade en fin trädgård med bland annat den här porten.
Det fanns också många storkar och den här som pappa fotade på vägen tillbaka till Tallinn var inte vidare skygg.
Och här är vi tillbaka i Tallin och gör några sista ärenden eller vad man ska kalla det innan vi går på båten hem!
 
So there you have it! Min Estlandresa. Nu ska jag fjälla, vi hörs om ett tag!