Jag är dom första kalla regnen

Jag är frosten där inget växer.
 
Både idag och igår har varit samtidigt väldigt trevliga och väldigt hektiska. Jag har haft två lektioner båda dagarna, och i måndags hade jag även samtal med min handledare. Det var jag dock tvungen att vänta två timmar på efter att jag hade slutat, och sen var jag tvungen att skynda mig ner på stan för att fixa simkort till min mobil innan jag skulle vara tillbaka på skolan för att ha årsmöte med gröna på katte (där Alva och jag blev valda till språkrör). Efter det hade jag och Alva picknick i ekonomikum innan vi skulle bowla med tjejerna i klassen. Det var trevligt trots att några inte dök upp. Sen gick jag och Louise hela vägen hem, och trots trötta fötter var det väldigt mysigt.
 
Idag hade jag också bara två lektioner, och efter att ha fått terminens sista betyg och ätit terminens sista skollunch gick jag ner på stan med Jakob och Louise där vi drog runt längre än tänkt, men jag fick också en massa bra grejer köpta. Som till exempel ett skal till min nya telefon, en avslutningsklänning, samt studentpresent till Erika. När jag äntligen kom hem så föreslog mamma att vi skulle äta på stan med pappas kollega och hans fru, så då cyklade vi tillbaka till stan och nu - tre timmar senare - är jag äntligen hemma igen.
 
Så ni ser, fullt upp. Bilden föreställer alltså de kläder jag köpte idag typ. Bättre bilder kommer, men byxorna i mitten ska jag nog lämna tillbaka, de satt inte bra...
 
Imorgon är det studentdagen och för min del innebär det Erikas motagning och på torsdag är det dags för skolavslutning! På fredag blir det nog en massa packning och last-minute grejer, och på lördag bär det av söderut, ut i Europa! Kan knappt tro att det är så snart, helt sjukt vad taggad jag är samtidigt som det är lite läskigt. Men nu ska jag försöka fixa lite med mitt gymnasiearbete innan det är sovdags. I framtiden utlovar jag fler bilder och kanske lite mindre text, men så länge får ni leva med det här.
 
xoxo
Publicerat i Skoj