Popaganda '14





I helgen var jag på Popaganda! Ni kanske förstår att jag inte riktigt bloggade under festivalens gång, däremot bombades insta, så det kan ni kolla in om ni har lust (@majthai). Jag åkte med Matilda och sov även hos henne på natten. Det innebar att vi visserligen åkte tillbaka till Uppsala, men jag behövde i alla fall inte åka ändå hem mitt i natten. För sent blev det.

Men nu till konserterna. Några av dem vi såg ser ni ovan, i turordning: London Grammar, Lily Allen, Icona Pop, First Aid Kit, och Veronica Maggio. Alla konserter var såklart bra, men på olika sätt. Jag började nästan gråta när London Grammar spelade "Stay Awake", skrek mig hes till "Not Fair" med Lily Allen, dansade loss till "I love it" av Icona Pop, kunde knappt tro att jag verkligen var där när First Aid Kit inledde med "Stay Gold" och förundrades med alla andra när Veronica Maggio spelade en annorlunda version av "Låtsas som det regnar" samtidigt som gigantiska bollar som bytte färg när man nuddade dem flög över publikhavet. Kort och gott var det en väldigt lyckad helg. Är fortfarande lite i chocktillstånd över hur fantastiska alla var och över att jag faktiskt var där! Åh. Som sagt, videos på min insta. 

xoxo

Publicerat i Skoj