The last supper och politiksnack x2


Idag var antagligen sista gången jag åt utomhus det här året. Fast man kan aldrig vara helt säker. Jag har i alla fall lagat min lyckade avokadosoppa åt dessa ikväll, när jag är ensam hemma. Mamma och pappa är bortresta, men det gör inget, för nu sitter Klara och spelar piano här. De andra har åkt hem, för det är lite mörkt, men Klara stannar ett tag för att hon har lyse på cykeln.

Men åter till rubriken. Idag var Reinfeldt och Borg på vår skola. Och det ledde ju dels till en massa moderatpropaganda, men också till politikdiskussion på svenskan. Och politiksnacket har bara fortsatt den här kvällen, eftersom det är vårt (mina kompisars och mitt) favoritämne. Helst feminism. Men ja, man kan säga att det blev en rätt lyckad kväll. 

xoxo
Publicerat i Vänner