Summer of 15


Jag har försökt att påbörja ett inlägg så många gånger den här sommaren. Men alltid har nåt annat kommit i vägen. Jag har helt enkelt levt life för mycket i sommar. Det betyder dock också att jag har mycket att berätta! Men jag tänkte börja med en liten lista som summerar allt viktigt och mindre viktigt som hänt under sommaren 2015. Ska försöka hålla mig i kronologisk ordning, får se hur det går.

1. Tog studenten!
2. Jobbade en vecka.
3. Åkte på tågluff. Denna förtjänar egentligen 511 punkter men ja.
4. Hängde med kompisar.
5. Jobbade lite till.
6. Hängde med ytterligare kompisar.
7. Jobbade igen.
8. Åkte på Sthlm music & arts.
9. Träffade Louise för första gången på mer än ett år!!!
10. Jobbade mer.
11. Träffade fler kompisar.

Det här blev en jättetråkig lista? En roligare variant:

Denna sommar har jag: sålt glass, ätit polska pirogi, åkt tåg, varit på technoklubb i Berlin, nästan missat tåget, låst ut mig själv ur vår lägenhet i Florens, dött i solen i Marseille, förälskat mig i Camargue, sett flamingos, käkat kiwi-glass i Barcelona, beställt baguetter på franska i Paris, shoppat loss i Arnhem, strosat runt på marknader i Amsterdam, köpt donuts i Köpenhamn, cyklat i regn, sett tranor, gått i regn, startat ett bibelsällskap, fått skjuts av en holländsk präst i regn, varit på personalfest, sjungit kentlåtar, träffat gamla vänner, hängt med Erika, spelat tv-spel med Felicia, sett José och Annika, lärt mig bokningssystemet och alla matbeställningar, skvallrat med Louise, ölat med syrran, afterworkat med fjällnoragänget, åkt bergochdalbana med Linde och Axel, badat med Matilda och brunchat med bästa tjejerna (se bild). För att fatta mig kort.

Vilken sommar! Och den är inte över!

Dessutom har jag: blivit antagen på Edinburgh University! Yessssss! Så! Jag flyttar den 30:e. Någon nyp mig i armen, för jag tror jag lever nån annans liv.

Vi hörs väl mer senare, har ju massa bilder att visa och annan skit att berätta. Love ya!
Publicerat i Skoj
#1 / / Roos:

älskar sommar! Fin beskrivning :D