En sista lista

Den här listan fyllde jag också i förra året och den var så trevlig så jag kände för att göra den igen, denna gång för 2015. Så.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag flyttade hemifrån och dessutom till ett annat land? Så ja, har gjort rätt mycket nya saker. Som till exempel börjat på universitetet. 

 

Hur har ditt 2015 varit? Till det stora hela väldigt fint. Har stressat en del inför min stora flytt, men det blev ju rätt bra tillslut. Har också latat mig alldeles för mycket, men samtidigt gjort mycket produktiva saker. De väger väl upp varandra. Men nu är jag taggad på att göra 2016 till det bästa året hittills!

 

Vad spenderade du mest pengar på? Tågluffen, i år igen. Julklapparna gick på mer än planerat, och Brighton var rätt dyrt. Har ju börjat köpa mat också och det är inte gratis, samt köpt en del kläder. I början av året var det ju en massa skivor man skulle på också så det kostade ju, men mest av allt kostade nog tågluffen.

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2015? Are You With Me - Lost Frequencies, Hello - Adele, Lush Life - Zara Larsson, Black Magic - Little Mix, Drag Me Down - One Direction, Can't Feel My Face - The Weeknd, Uptown Funk - Mark Ronson feat. Bruno Mars, Love Me Like You Do - Ellie Goulding, Edinburgh - The Lake Poets, Matilda, Left Hand Free och Taro - Alt J, samt alla låtar med Ed Sheeran.

 

Vem har du umgåtts mest med? Min familj, Matilda och Felicia, och Charlotte typ. Har umgåtts mycket med mig själv!

 

Vart reste du under 2015? Jag var i Holland över nyår samt veckan innan studenten. Under vårterminen - maj, mer specifikt - var jag på Gotland och hälsade på Linde. Sen åkte jag på tågluff! Vi åkte til Gdansk, Berlin, Florens, Marseille, Barcelona, Paris, Arnhem, Amsterdam, och vi stannade en natt i Köpenhamn. Sedan så var jag hemma resten av sommaren! Nästa resa var till Skottland och det var ej semester! I UK åkte jag dock på resa ner till Brighton över en helg, och nästa resa efter det var tillbaka till Sverige, nu. Slutligen så är jag uppe i Åre just nu för att fira nyår.

Vad gjorde du på din födelsedag? Jag var och Bowlade med mina päron samt Linde och Axel för Roos missade min födelsedag igen av nån anledning. Sen åt vi middag på Tzatziki. Jag hade avskedsfest/födelsedagsfest med mina kompisar lite innan.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Edinburgh. Den staden alltså. Så himla glad att jag valde den. Men också när pappa kom på besök, för det hade gått så länge sen jag sett någon hemifrån då. Såklart också typ studenten, när jag träffade Louise igen för första gången på över ett år. En annan sak som verkligen varit bra är hur väl jag och Charlotte har klickat. 

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Att ha familj och vänner närmre när jag var i Skottland, att jag pluggat bättre inför prov och tentor.

  

Vilket datum från 2015 kommer du aldrig glömma? 5:e Juni, då jag tog studenten. Så himla bra dag och superfint minne!

 

De bästa nya människorna du träffat? Alla mina nya Uni-vänner! Framförallt Charlotte, men även Kaja, Laila, Lotte, Sophie, Bethany m.fl.

 

Vad ser du fram emot med 2016? Nya annorlunda kurser som jag ska klara bättre, att resa runt i Skottland, att utforska Edinburgh mer, sommar i Uppsala, att flytta in i ett icke-universitetsägt hus med folk jag valt att bo med själv, m.m.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2016? Det är värt att plugga, men se till att ha kul också. Gör saker! Sitt inte bara inne, gå på promenader istället. Känn dig inte skyldig om du inte hinner med allt du vill göra, men gör saker i tid. Håll kontakten med människor! Det är värt det och de kommer inte tycka att du är konstig för att du tar initiativ till att ses. Strukturera upp plugget. Lyssna på ny musik. Var kreativ!


Och det var allt för denna lista! Puss och vi ses!

Publicerat i Vardag
#1 / / David:

Tummen upp.

#2 / / Anonym:

Ett bra år!!! Det bådar gott för 2016!

#3 / / Linde:

Kan copy-pastea uppmaningarna för mig själv å! Bra lista! Du är cool och det är soft att du gillar Skottland! It will surprise you ;)