Let's dance to joy division


Oj vad hipster.

Hej. Tänkte bara börja med att säga att The Imitation Game är en sjukt bra film som alla borde se. Så. Nu kan vi gå vidare.

Snart är det sportlov. Det ska bli sjukligt skönt. Trots allt skolarbete jag måste göra. Vi får se hur mycket jag faktiskt får gjort. I alla fall. Min syster kommer hem ikväll! Hon bor ju på Gotland nu, så vi ses inte så ofta. Men nu kommer hon alltså! Det ska bli mysigt. Jag har klarat av biologiprovet i tisdags (ja det var jobbigt) så på sistone har jag bara pluggat genom att läsa min engelskabok. Jag läser A Tale of Two Cities, väldigt intressant faktiskt! Det är en klassiker, Dickens dessutom, så det är ganska krångligt språk och ibland så långa meningar att man tappar bort sig, men det är ju lite charmen. Så om ni känner att ni orkar ta er igenom en klassiker nån gång, så är denna absolut ett bra val. Jag har även hängt med mina besties på sistone, igår rättare sagt. Felicia och jag åt lunch hos Tillan, som ska flytta snart! Hon ska bo ensam (men bara parttime). Slutligen, jag upptäckte att pappa ägde Unknown Pleasures på LP, som vi sedan spelade (mest för att den är så fin). Så nu har vi en deppig men mysig kväll. Och det var väl ungefär vad jag hade att säga! 

Vi hörs.
Publicerat i Vardag