Sportlov - en sammanfattning


En fin solnedgång sedd genom ett smutsigt bussfönster.

Jag sitter på bussen på väg hem från Roos. Sportlovet är slut (snart) och jag önskar att det var dubbelt så långt. Originellt, nej. Sant, ja. Fan vad mainstream jag är.

Mitt sportlov började väl med att Linde kom på besök. Hon var hemma torsdag-söndag. På fredagen åt hon och Axel middag hos oss, och på lördagen följde jag med dem och Axels kompis ut på krogen. Det var trevligt! 
På söndagskvällen åkte jag till Felicia och tillsammans med Matilda spelade vi TV-spel (heavy rain, fett!!!!!) och hade mysigt. 
På morgonen åkte jag hem och på måndagskvällen kom tågluffargänget hem till mig. Jag lagade soppa och vi kollade på Amelie. Världens bästa film om ni inte kände till den.
Tuija sov över så på tisdagen brunchade vi samt bakade och kollade på Twin peaks.
Onsdagens höjdpunkt var cirkeln. Jag och Erika gick på bio, och ja, det var ju inte premiär, men nästan. Efteråt fikade vi (obligatoriskt efter bio med Erika) och diskuterade bland annat filmen. Trots dess skillnader från boken så tycker jag de lyckats fånga känslan på ett väldigt bra sätt. Så värd att se? Absolut.
Dagen efter gick jag på bio igen, denna gång med mina päron. Vi såg The Theory of Everything. Den var också fin men jag rekommenderar hellre The Imitation Game. Jag är dock kär i Royal. Favorit-bio efter spegeln, alla gånger hellre än filmstaden!
Fredagen då, Erika kom på besök. Vi kollade på film och hade trevligt som vi brukar. Vi blev också lite uppspelta över Florence + the Machine's nya album. Ja jag är efter och hörde deras singel först nu. Men visst är den bra! Längtar till första juni. Kommer vara sommarens soundtrack. Be prepared.
Så var vi framme vid lördag. Mamma åkte till Holland och jag åkte till Roos. Pappa var ensam hemma. Hos Roos lagade vi lasagne, spelade Mario Kart och kollade på sammanlagt tre X-menfilmer (en idag men ändå). 

Nu är jag slutligen på väg hem. Och nu vet ni också vad jag haft för mig denna bloggfria vecka. Det var det jag hade att säga för denna gång. 

Vi hörs.

#1 / / Roos:

det va myyyyzz

#2 / / Linde:

Mycket film, mysigt :)