För jag har tagit studenten!

Visserligen förra veckan, men ändå! Yey! Jag har sedan dess haft fullt upp med jobb och tågluffsplanering (som ändå lyckades gå fel, mer om det senare), så jag har inte hunnit blogga än. Men nu! Nu kan här komma en riktig bildbomb! Jag har både mobilbilder och bilder som pappa har tagit, men de kommer i kronologisk ordning hade jag täkt, så det blir en salig blandning av olika bildkvaliteter!
På morgonen hade vi champagnefrukost i vasaparken!
Lite folk från klassen!
Tjejerna! Utom jag och Rohnia då. (Rohnia är alltid sen, jag tog bilden.)
Här var Rohnia med i alla fall! Här är vi vid mösssigneringen, innan ceremonin!
 
Jag hittade familjen i "publiken" eller familjehavet eller vad det ska kallas, de som står utanför och väntar på oss när vi springer ut.
 
Jag hittade dem! Här med finaste systrar efter en fin ceremoni där jag fick två stipendier, ett pengastipendie och ett bokstipendie eftersom jag var så bra på tyska(?).
 
Och med Linde och Axel.
 
Sedan var det dags för flak!
 
It ain't hybris when its true!
 
Man kan väl säga att vi hade ett tema på vårat flak, vi hade nämligen en sida med texten "survival of the fittest" samt alla namn, och de som slutat överkryssade.
 
Och på den tredje sidan, "en behöver inte vara bra, en behöver bara vara bäst" som vår kära mentor Erik sagt en gång. De flesta i vår klass tror nämligen att de är bäst, men istället för att vara låtsasödmjuka så accepterar vi det, för det är ju inte hybris om det är sant!
 
Gurlz på flaket! Så fina.
 
Flak-bilderna måste ju vara de bästa. Sparar nog de mer pinsamma bilderna dock...
Sen var det mottagning! Det blev visst inte så mycket bilder därifrån, men desto mer presenter. Mer om det senare!
 
På kvällen var det fest! Jag bytte om till mina vita hängselbyxoroch drog mig till svandammshallarna. När vi kom in var klockan närmare ett än elva då jag åkte hemifrån, men vi dansade i alla fall och hade det trevligt, trots att jag var dödstrött.
 
Sen promenarade jag och min två bästa hem till Matilda medan det började ljusna. Det ör verkligen sommar nu.
De passade på att posera framför en rosa vägg. De ser så pigga ut för att ha varit uppe sedan 6 typ? Fast... Matilda har ju tagit av sig skorna visserligen.'
 
Och det var även den sista bilden jag hade att visa! Ha det så fint nu, jag ska skriva på min packlista här borta. Jag åker troligtvis på torsdag!
 
xoxo