Breathing in snowflakes

You guys. Jag har bloggat alldeles för lite under sommaren! Jag kollade tillbaka lite på några inlägg och insåg att jag inte bloggade emellan att jag åkte på tågluff och typ augusti när jag började planera höst. Känns så främmnde att kolla tillbaka på Uppsala-livet, men samtidigt så vant. Att det bara var några månader sedan jag kämpade med de sista nationella proven och sen tog studenten? Känns som jag bott i Edi i hundra år, samtidigt som allt fortfarande är nytt och jag inte hinner med i svängarna. Nu är det mindre än en månad kvar tills jag åker hem igen (eller till sverige? Vad är hemma?). Innan dess har jag dock massa plugg att göra, vilket återigen är varför jag sitter och bloggar. Om det inte vore för alla labrapporter skulle jag vara fine, men vi har fem labrapporter, en labbok, och en labmapp att fixa innan slutet på nästa vecka. Och sen är det tre tentor på raken typ. Sen är jag färdig. Det ska nog gå bra. Som tur är behöver man bara få 40% här i UK, så jag är inte megaorolig. Vill mest ha något okej-ish att lämna in. Haha. 
 
I alla fall. Jag har haft en massa för mig sen sist jag bloggade. Jag har haft två besök och själv varit på resande fot, och ikväll såg jag Hunger Games! Så jävla bra. Fantastiskt avslut på serien. Men, besök. Pappa var här, vilket jag tror jag nämnde! Det var jättetrevligt, vi gick på restaurang, babblade, shoppade lite, babblade mer, gick på mer restaurang. Jag hade ju en uppsats den helgen så jag jobbade på den så vi kunde inte turista så mycket, men det var trevligt ändå. Veckan/helgen efter kom först Linde och sedan även Axel, och med dessa turistade vi desto mer. Vi gick nedför hela The Royal Mile, från Holyrood Palace till slottet. (Nä, Holyrood Palace är inte slottet.) Vi gick på museum och åt på restaurang, gick på bar och deltog i pubquiz. Vi vann inte. Veckan efter det var det Michael's födelsedag. (Michael är min flatmate.) Så vi hade party, vilket var rätt trevligt. Men jag kunde inte stanna för sent, för mitt tåg till Brighton gick tidigt! Jag åkte ner till Brighton (via London, kände mig så cool när jag åkte tunnelbana där och inte var på väg till en turistattraktion, utan bara på väg vidare) vilket tog cirka sex timmar. Men det var ok! I Brighton träffade jag Alva, som bor där den här terminen. Framåt kvällen hittade vi (med mycket möda) Klara, som flugit in från Sverige för att hänga med oss. Helgen tillbringades i vintageaffärer, på fik och på pub, och så lite som möjligt på vårat relativt otrevliga hostel. Trots hostelet var helgen mysig, Brighton fantastiskt vackert och otroligt trevligt att träffa Klara och Alva igen såklart! 
 
Nu har jag skrivit en roman igen, så här kommer lite bilder!
 
Pappa på vegansk restaurang!
Utsikt från slottet när jag var där med Linde och Axel.
Klara och Alva på piren i Brighton.
 
Ja, mys. Det är typ vinter nu! Så tyckte denna textrad från The A Team var passande som rubrik, trots bristen på snö här. Det är en så vintrig låt, och jag har verkligen börjat gilla Ed Sheeran det här halvåret, så ni vet. Är det snö i Uppsala än? Det ska ha snöat här för nån vecka sen, men det räknas knappt eftersom det var typ två sekunder fruset regn som genast smälte. Välkommen till Skottland liksom. Fast inåt the highlands finns det tydligen snö så man kan åka skidor! I alla fall. Här är Ed. Puss!
 
Publicerat i Vardag
#1 / / Klara:

Det är snö i Danmark, södra och norra sverige men inte här! Skönt o fult. :)

#2 / / David:

Roligt att läsa!