Pancake day

Idag är det som ni säkert vet fettisdagen, (fet-tisdagen eller fettis-dagen? ingen vet) och här i UK kallas detta shrove tuesday. Men eftersom många äter pannkakor så kallas det också pancake day. Och hur awesome är inte det? Jag upptäckte dessutom att det finns ett svenskt bageri här i Edi som bakar semlor, så jag drog ihop mina future flatmates och vi hade pannkaksmiddag med semlor till efterrätt. Så jag har definitivt fått i mig ordentligt med kalorier idag. Men ibland får det vara så! Det enda som var dumt var att jag inte tog några bra bilder... En tog jag, och den fick också åka upp på instagram, så varför inte här liksom.
 
(Det var inte meningen att den skulle ha vita kanter men det blev så?)
I alla fall, på bilden är Charlotte som dricker, Hannah som håller på med sin mobil, Janice lagar mat, och i nedre högra hörnet kan man se att Sophie häller sirap på sin pannkaka. Det är mitt gäng. Typ. Vi ska bo ihop var tanken i alla fall.
 
Så, vad har jag gjort resten av tiden sedan sist då? Jo, på sistone har jag gjort rätt mycket faktiskt. Jag och Charlotte har varit på bio (såg the assisin, bra för den konstintresserade, ej bra för den lätt uttråkade), vi har varit på konstutställning (Edinburgh College of Art, yo), vi har fikat på lovecrumbs, jag (utan Charlotte dock) har druckit drinkar med Kaja, jag har gått på Mjölk! med Charlotte och Sophie (och träffat Kaja där). Jag och Charlotte har dessutom gått på vintagemarknad där jag köpte två plagg (varav ett är en fett cool adidasjacka!) och hon ett (en finfin kjol), vi har druckit afternoon tea, lunchat på The Black Medicine och brunchat på The Moon & Hare. Jag har också hunnit lämna in en labrapport och en uppsats och jobba på mitt grupparbete. I helgen var jag också på öppet hus på en moskée med (ja) Charlotte och (!) Pavel. Och sist men ine minst så är jag på god väg att bli helvegan! Yey me!
 
Jag har inte foton från alla dessa event men några återfinns på min insta och får därför pryda slutet av detta inlägg.
Bio!
Konst!
Lovecrumbs! (Ett måste om ni nånsin är i Edinburgh.)
Drinkar! Och Kaja!
Vintage!
Vegansk våffelbrunch!
 
Japp, det var det. Snart är det alla hjärtans dag, och inte minst Innovative Learning Week, dvs noll föreläsningar! Jag ska (verkar det som i alla fall) åka hem till Sophie då, det ska bli spännande! Och andra roliga framtidsplaner är att Matilda och Felicia kommer hit i slutet av februari! Och sen i mars kommer mina kusiner och i april kommer mamma och pappa och då ska vi åka till Skye! Längtar... Men jag har det rätt bra just nu också, så. Jag ska inte klaga.
 
God natt på er hörrni, jag borde verkligen sova för imorgon måste jag upp tidigt och ansöka om en lägenhet!
Publicerat i Vardag
#1 / / Linde:

Oj vad nice! Fina bilder, det ser soft ut! Härligt också med veganismen :)