Januari

Hej och hå! Nu har det nästan gått en månad igen här, och jag har typ skjutit upp bloggandet? Trots att jag gör det av min egen fria vilja. Men ja, 2016. Gott nytt år och grejer. Jag har precis varit på en pjäs med Charlotte och efter det köpte vi froyo och sen drack vi te och babblade i mer än en timme. Det fick mig att inse att jag är så jävla glad att jag har henne ändå, för hon är typ den enda kompisen som jag gör saker med här i Edi. Jag har såklart andra kompisar, men vi ses aldrig utanför skolan. (Ok, det är inte helt sant, men i alla fall.) Hemma är jag van vid att ha ett gäng, och över lovet blev det tight med att träffa alla, medan jag gör saker själv här. Och det är också kul, på ett sätt. Jag tänkte till och med innan jag flyttade hit att även om jag inte fick en massa kompisar så skulle jag göra saker själv. Hitills har jag gått både på bio och på teater själv, och självklart på stan, samt till och med fikat. Jag är stolt över mig själv. 
 
Men det fick mig också att tänka på mina vänner där hemma och att jag saknar dem. För att bota detta tänkte jag kolla på lite bilder från Åre! Och med kolla på menar jag lägga upp här. Så, här, varsågod!
 
Här är bussgänget på vägen upp när vi hade paus i Sundsvall.

Myshäng på loftet i stugan sent på natten.
Vi åkte skidor en dag och hade finfin utsikt.
Vi ritade på Tuijas ben because art.
Jag tog en selfie med Felicia på nyårsafton.
Här försöker vi ta en bra selfie i badrummet.

Sen drog vi ner till byn för att fira 2016!

Här på nån konstig icke-pub.

Felicia viskar nåt spännande till Alexander.

En annan dag hade vi pannkaksmiddag.

Och här är vi påväg ut på promenad, det var huset vi bodde i och det där är Jonatan, om ni inte visste det.

Fint vindsvept snölandskap.

Framme i våffelstugan som var promenadens mål.

Våffla plus varmchoklad.

Hela promenad/skidgänget (utom jag obvi). Dvs. hela åregänget utom Magnus och Alex som jobbade.

Publicerat i Vardag
#1 / / Roos:

Mys!!!

#2 / / Linde:

Vilka härliga bilder! Ja det är superkul med ditt squad i Uppsala men i sinom tid kommer det nog bildas ett squad i Skottland å ;) kul att göra saker själv, ska också försöka göra så mer!

#3 / / felicia:

men åhh fy fan vad mys, längtar tills mini-squadet samlas i skottland :*