Julafton 2015

Julafton har varit, och det var mycket trevligt!

Vi åt god mat, spelade jullåtar på piano, gitarr och våra stämband (dvs sjöng) och öppnade såklart klappar. Roos och Erika är i norr, men Linde och Axel var hemma. Jag hade tagit med christmas crackers från UK, som ni ser på den fina bilden ovan (man får en såndär ful krona i dem).

Så vad var det i klapparna? Jag tycker att planera klappar åt familjen är typ det roligaste så jag tänker inte bara berätta vad jag fick utan även vad jag gav bort! Yey!

Mamma fick en kasse med ett tryck av Nessie på (med texten "A true and accurate likeness of the Loch Ness monster, also known as Nessie"). I kassen var januariupplagan av country living, en bok med short stories som utspelar sig i UK och choklad med smak av "scandinavian spices".

Pappa fick en bok som heter "Thing Explainer", som förklarar komplicerade saker med enkla ord och enkla teckningar (det är humor btw, inte för att pappa är trög). Han fick också en bok på de brittiska namnen för fågelflockar. Alltså, en flock kråkor kallas "a murder of crows" till exempel. 

Linde fick en stor burk med kokosolja because that shit is yummy and expensive. Och en t-shirt med texten "Justice for Gingers" på. Hehe.

Axel fick en blommig skjorta från H&M (i fel storlek, jag är sämst) som är jättefin! 
Han fick också en flaska skotsk öl (kaffe-stout) bryggd i Keith, en liten plats i nordöstra Skottland. 

Och jag då? Jag fick följande:
En massa pengar av päronen och mormor och morfar.
Två fina handdukar från Gudrun Sjödén av mamma och pappa samt tillhörande träslev.
Tre fina bilder på mig + familjen inramade och kroppsglitter av Linde och Axel.
En jättefin måttstock med geologiska tidsåldrar samt vilka arter som levde då utmärkta. Alltså den är amazing. Den fick jag av mormor och morfar. 

Här är en bild på mina presenter:

God jul kära ni!
Publicerat i Vardag
#1 / / Linde:

Kul! Fint! Men ska du inte blogga från Åre också ? ;)