The Battle of the Five Armies


Jag kan dock inte riktigt komma fram till vilka som är de fem arméerna. Det är såklart människor, alver och dvärgar som är de första tre. Men räknas orcherna gånger två för att de har två härer eller är örnarna också en armé? 

Hursomhelst. Ni kanske fattade att jag såg den sista delen i Hobbit-trilogin idag. Jag är sen, jag vet, men bättre sent än aldrig! Den var såklart fylld med en massa onödig överdriven action (det är väl förfan omöjligt att hoppa på fallande stenar?) men också med några av de mest rörande stunderna jag sett. Snyft. No spoilers! Och såklart, Martin Freeman. Han är förutom otroligt bra skådespelare perfekt som Bilbo (även om jag var tvungen att vänja mig vid att det inte var Watson i början av filmen). Hobbit in i själen. Aaaaah! 

Det var också så skönt att gå på bio ikväll, nu när jag inte hade några "förpliktelser". (I alla fall inga brådskande sådana.) Har klarat av en engelskauppsatskrivning igår och matteprov idag som jag hade pluggat till hela veckan (och innan det) samt talanalys på svenskan (nästan färdig iaf) och även ett svettigt medelpass i eftermiddags. Så jag förtjänade det typ? I alla fall, filmen var bra trots att tvåan troligen var min favorit. Minns inte riktigt ettan... Måste se om dem allihopa snart! Blir väl maraton när den sista kommer ut på dvd kanske. Om nån är på. Någon?

Ha en trevlig natt och dröm sött om Thorin och Bilbo!

P.s. Var det bara jag som tänkte på hur löjligt det såg ut att Azog hade en dödskalle på skrevet? Alltså. Tönt!

Publicerat i Skoj
#1 / / Matilda (även kallad Tillan (Eller rullan)):

Jag är på!! :D

Svar: När kan du???? :D
Marjolein