Nyårsreflektioner

Jag var på stan och handlade på mellandagsrean idag. (Jag visar bilder senare.) Det hade kunnat vara vilken dag som helst, den kändes inte speciell. Men när affärerna stängde redan tre, och Åhléns redan vid fyra, då först tänkte jag på att idag är sista dagen år 2011.

2011 är året då jag och min familj åkte till Orsa med Erika. 2011 är året då jag skaffade nya glasögon och började använda dem varje dag. 2011 är året då jag blev "modeintresserad" och vågade ha på mig vad jag ville utan att bry mig så mycket om vad andra (mina systrar framförallt) tyckte. 2011 är året då jag för första gången gick på forsränningen och tillbringade min valborg på stan med vänner. 2011 är året då jag och min klass spelade upp vår teater Robin Hood. 2011 är året då jag började lyssna på rammstein, och vi började dra hem till folk på fredagkvällar och bara hänga regelbundet. 2011 är året då mina systrar blev tillsammans med två fina människor. 2011 är året då jag praoade på Stall hall och gjorde passage. 2011 är året då pirates 4 kom ut på bio och vi såg den med ett gäng människor. 2011 är året då jag gick på två scrapmässor i Uppsala. 2011 är året då jag sprang 5 km i blodomloppet. 2011 är året då jag slutade åttan och började nian. 2011 är året då jag åkte till holland och fotade en massa! 2011 är året då jag för första gången åkte till London och Englands vackra västkust. 2011 är året då jag åkte på hoppläger på Grällsta. 2011 är året då jag fyllde 15. 2011 är året då jag skaffade Lookbook (och instagram, följ mig gärna, jag heter Majthai!) och upptäckte weheartit. 2011 är året då jag var med i Waldorfs eldshow på kulturnatten. 2011 är året då jag förstod att fotografi var mer än bara modellfotografering. 2011 är året då mina morföräldrar firade att de varit gifta i 50 år. 2011 är året då min älskade kanin Skuttan avled. 2011 är året då jag gick på massa mysiga fester och tog massa mysiga höstbilder. 2011 är året då jag började lyssna på bland annat Fleet Foxes och the Shins. 2011 är året då jag bestämde vad jag vill göra i framtiden. 2011 är året då jag gick på fotomässan i stockholm. 2011 är året då Erika och Axel var med på familjens sinterklaasfirande. 2011 är året då vi gjorde bort oss totalt på julavslutningen men var glada ändå. 2011 är året då jag hade en jättemysig jul med massa familjemys och fina presenter. 2011 är året då vi åkte längdskidor i grövelsjön. 2011 var ett händelserikt år värt att minnas.

Med detta inlägg avslutar jag "bloggåret" 2011 och önskar er ett gott nytt år! Ha det bra år 2012!

#1 / / David:

Ett händelsrikt år! Fast du har glömt att du varit i Storbrittanien tidigare - Skottland, Orkneys osv!

#2 / / Felicia:

Fin lista :) Vad har du kommit fram till att du vill göra i framtiden?

#3 / / tuija:

du syftar på att jag gjorde bort klassen totalt ;D

#4 / / Språkpolisen:

Pappa:

*Storbritannien

#5 / / Roos:

BRA ÅR!!! Vad ska du göra i framtiden?