Jag vet inte hur man bloggar längre

Så ni får någon liten rolig lista bara för att ha något att visa på bloggen. Here we go!

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag fem. Jag gick på lekis (inte dagis, det hette lekis!) och lekte med mina kompisar. Typ det.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sen... Jag fotade mycket, och scrappade. Jag njöt av julstämningen och planerade inför julen. Jag gick i åttan, och det var en underbar tid.

Denna bild publicerades på min blogg 1:a december 2010.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Godis, Choklad, Torkad Frukt, ibland chips eller popcorn, beror på humör. Säkert massa mer.


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Sjutton år - Veronica Maggio
Forever Young - Alphaville
White Winter Hymnal - Fleet foxes
Caged - Within Temptation (kunde hela förut iallafall!)
Super Bass - Nicki Minaj (iallafall första versen...)


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?
Skänka pengar till massa fattiga människor och till att rädda utrotningshotade djur, bland annat tigrar.
Flytta till ett fint hus i London och pendla mellan Sverige och London.
Gå på massa glammiga fester.
Bjuda mina vänner på middag superofta!
Åka till typ Sydamerika, södra Asien eller Australien.


6) FEM DÅLIGA VANOR?
Jag gör aldrig läxorna i tid (eller jo men alltid i sista minuten), jag skämt-ljuger, jag shoppar för ofta, tränar för sällan, och trycker i mig en massa onyttiga saker jämt.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Umgås med mina fina vänner, Umgås med min familj, läsa en bra bok, gå på bio, fotografera och många andra saker som gör livet underbart.


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Pälsboots. En krage går väl an, men sånadär fula formlösa saker på fötterna är ju hemska.
Uggs.
Mjukisbyxor med toffsar på benen.
Adidasjacka.
Tigerpäls eller päls från ett annat utrotningshotat djur. (Tycker inte om päls överhuvudtaget, men det kan vara snyggt i lagom mängd. Helst ska det vara fusk såklart.)

xoxo

P.s. Listan hittade jag på denna tjejs fina blogg!


#1 / / Linde:

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Jag gick i tvåan och spelade king på skolgården samt kom för sent till mina ridlektioner klockan 16.00 på tisdagar på grund av att alla tjejer i klassen gick på Qigong så då ville jag också det, och man fick goda halstabletter av Annika där.



2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

För 364 dagar sedan, alltså ett år sedan imorgon, så var Lotta och jag på Öppet hus på Katte för att promota Sam Språk. Inga barn pratade med mig, så jag började prata med killen som skulle sälja latin till barnen, vi gick i samma latingrupp så jag visste att han hette Axel, men inget mer egentligen. Sedan pratade vi hela kvällen, om allt möjligt men framförallt språk! Minns att jag gick ifrån skolan 45 minuter efter att Öppet hus var slut <3



3) FEM SNACKS DU GILLAR?

Choklad, saltlakrits, CHIPS, glass, cider.



4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?

Private Emotion, Tuffa Tider, Green Eyes, Home, Airplanes <3



5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?

Ge pengar till familj och vänner/bjuda dem på en fet resa/middag/nånting

Ge massa mer pengar till okända människor och djur, men ändå behövande

Shoppa

Spara

Starta ett företag



6) FEM DÅLIGA VANOR?

Skjuter upp saker, äter mycket onyttigt, oroar mig för lätt, facebookar för mycket, äter för lite i skolan så att jag måste köpa mat för att klara dagen.



7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Umgås med alla bra, dvs familj/vänner/Axel, träna, shoppa (tyvärr...), äta, läsa.



8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

Om kläder ska man väl aldrig säga aldrig, men JUST NU iallafall:

Päls som inte är second hand.

Något lilaglittrigt.

Moonboots.

Byxor med überhög midja som inte är jeans, och därför gör min rumpa mycket lång.

Stringbikini.

#2 / / Roos:

Hahahahah ADIDASJACKA

#3 / / David:

Päls är ALLTID second hand.