Nice #2

Andra dagen i Nice tillbringades bland annat på stranden. Jag åt en crêpe med nutella (♥) och vi badade i de höga vågorna. Stranden var dock stenig, vilket jag inte hade förväntat mig, men den var ändå mysig. Dock blev stenarna extremt varma i solen. På kvällen drog vi ner på stranden igen och jag tog en massa bilder på ett nattligt Nice som ni ser nedan.

Crêpes är ett måste i frankrike.
Här är hamnen på natten, mys!
På väg ner till stranden.
Utsikt från stranden.

På stranden.
 Och här var vi på väg hem igen, några timmar senare.

Det här var sista kvällen i Nice, och också sista kvällen tillsammans med Mirja och Sofia. De åkte vidare till Barcelona tidigt på morgonen, och lite senare åkte vi andra till Paris. För att fira avskedet gick vi upp klockan sju och åt utbredd fancy frukost tillsammans, och sen städade vi resten av morgonen typ. Sent på kvällen efter ca 6 timmar på tåg kom vi fram till ett fantastiskt fint och regnigt paris och hittade fram till det halvskabbiga och gigantiska hostelet runt midnatt. Dödströtta gick vi och la oss, förberedda på en intensiv Parisdag nästa morgon. Bilder därifrån kommer dock i ett annat inlägg!