"cheesy citat om att resa är att leva på riktigt"

För ett år sedan var jag här. I Schweiz. I alperna. Det hade varit fint just nu alltså. Bergen, inte klassresan nödvändigtvis. Den var mest typ akward och för varm.
Just nu längtar jag dock mest bara bort. I allmänhet, resa och se saker man alltid drömt om att se. Därför tänkte jag nu ge er en liten lista över mina drömresor/resmål. Vem vet, vi kanske delar en dröm och borde åka tillsammans? Eller också inte. Om du säger det så.
 
1. Mongoliet. Det har varit ett drömresmål sen jag vet inte när. Det verkar bara så fantastiskt att rida ut på de öde slätterna, tälta och gå ut mitt i natten med en filt svept runt sig och titta på stjärnorna.
 
2. Roadtrip i USA. Denna är planerad. Den ska bli av. När? Det får vi se. Men det är ett måste.
 
3. Macchu Picchu. Ända sen jag hade en redovisning om Peru nån gång i grundskolan har jag velat se detta fantastiska kulturarv. Har börjat fundera på om jag skulle kombinera det med en volontärresa till Amazonas. Ja, låter inte helt fel va? Lär dock bli när jag är 30...
 
4. Transsibiriska järnvägen. Att resa från Moskva till Peking med tåg (genom Mongoliet - 2 in 1!) vore den ultimata resan, upplevelsen, jag vet inte ens vad jag ska kalla det. Dock återstår problemet: Är sibirien finast på vintern eller sommaren? (Den här inkluderar även kinesiska muren som jag bara måste se nån gång i mitt liv, men den fick inte en egen punkt som Mongoliet bc don't wanna be mainstream ya know.)
 
5. Stora barriärrevet. Typ snorkla lite, dyka, chilla med fiskar och fina koraller. Låter chill. Har hört att det finns massa coola valar också. (Denna blir dock på riktigt när jag är rik som ett troll och inte har nåt bättre för mig.)
 
6. Island. Behöver jag säga nåt mer? Berg, hästar, berg, berg och berg. Och lite hästar. Ja tack!
 
7. Balkanhalvön! Jag skulle vilja tågluffa genom Slovenien, Kroatien, Slovakien, Serbien, Bosnien, Kosovo, Montenegro, Makedonien och allt däremellan! Man skulle ändå aldrig hinna se allt fint.
 
8. Maldiverna. När jag är stenrik kommer jag inte bara att snorkla i Australien, jag kommer även åka till Maldiverna. Bara för att se detta fenomen. Okej, inte bara. Men mest därför.
 
9. Brittiska öarna. Okej, jag har varit i london tre gånger. Men kom igen, London är knappast representativt. Och ja, jag har varit i Skottland. Men det var när jag var typ sex år gammal! Det räknas inte. Det enda jag sett av England är en liten del av västkusten. Jag har inte ens varit på Irland! Så nån gång ska jag åka dit. Helst flera gånger. Blir ju lättare att se allt om jag bor där också. Så.
 
 
Nio stycken. Vilket fult antal. Eller? Detta är i alla fall mina drömmar. Hänger ni på eller?
#1 / / Roos:

gaaaah lägg av att fresta! Så jävulskt FINT.

#2 / / Linde:

"Ända sen jag hade en redovisning om Peru nån gång i grundskolan har jag velat se detta fantastiska kulturarv. Har börjat fundera på om jag skulle kombinera det med en volontärresa till Amazonas."

Höjden av pretto mening men vafan jag är ju precis likadan! hear hear! Dyka? Vi drar! Transsibiriska järnvägen har jag också funderat på, samt roadtrip i USA :)

#3 / / Irja:

Macchu Picchu, om du åker dit hänger jag med!