Edinburgh!


Bild från min instagram, därav sämst kvalitet.

Så! Nu är jag här! Flyttade in i söndags men sov här för första gången inatt, bodde på mammas hotell innan. Mamma följde nämligen med och hjälpte mig att flytta in och grejer, så de första två dagarna spenderade jag med henne. Men hon åkte igår, så igårkväll och idag har jag hängt med mina rumskompisar! Jag bor i ett hus, med fem rum och vi fem som bor här delar kök och dusch och toa etc. Men alla är supertrevliga så det ska nog bli bra. (En av dem är till och med vegetarian!) 

Hittills har jag skaffat ett bankkonto, träffat min PT (haha nej inte personal trainer utan personal tutor, så himla skumt att de kallas PT?!) och varit på introduktionsmöte med mitt program, och nästan skaffat mobilnummer! Snart. Igårkväll var jag alltså på mitt första freshers-event, det var nån slags improv rap som var supercoolt! Och idag har vi (jag och Charlotte, en av mina rumskompisar (vegetarianen)) gått runt på campus på föreningsmässan och kikat på alla föreningar som finns (vilket är många), och även på en vintagemarknad och en så kallad poster sale (jag köpte en poster med en flamingo på, den är super cute!). Sen gick vi även på en så kallad coffee crawl, där vi gick på lite olika kaféer i stan och pratade med andra studenter, vilket var väldigt trevligt. Ikväll ska vi nog också göra nåt kul, men jag vet ej vad ännu. Det visar sig!

Vi hörs så småningom?
Publicerat i Vardag
#1 / / Jet:

Yeah för Edinburgh!!