I can't do it alone

Idag har jag varit i Stockholm! Efter skolan tog Pappa, Linde och jag tåget dit. Där shoppade vi lite, och gick sedan till en restaurang. Okej, stryk det, vi shoppade inte lite. Pappa köpte ett fucking objektiv. Det räknas som mer än lite. Men det är superawesome. Det är ett Zeissobjektiv med 21 mm i brännvidd och f2,8. Det är fantastiskt.

I alla fall, sedan gick vi till en restaurang och åt god mat. Och sedan köpte vi tidningar och tog tåget hem igen. Sen cyklade vi hem, och hemma hade jag fått paket! Min hatt från UO i the UK hade kommit! Den är också amaze. Trots att färgen heter light grey på hemsidan så är den lite lila-aktig, och det är så snyggt! (Jag hade sett den i London, så jag önskade mig den inte utan att ha sett den först...)

Nu, vidare till nästa punkt. Då pappa köpte ett objektiv var vi ju såklart tvungna att testa det, och därför följer nu  några Stockholmbilder etc. tagna med det nya objektivet!
Ja, på sista bilden ser ni ju även vad resten av shoppingen resulterade i. Äntligen äger jag MVotC! (Hehe) Pappa köpte också på min och syrrans inrådan Junip och Franz Ferdinands nya. Och tidningen var självklart också ämnad åt mig. Både systeryster och far min tycker nog att den är rätt tråkig. Fast vem vet, de kanske läser den när jag inte kollar?

Födelsedagspresenter

Så, här är mina födelsedagspresenter! Eftersom allt är ihoptryckt på en bild får ni en lista nedan.
  • Ett träningslinne
  • En skiva (The Unthanks)
  • En hatt (den jag önskade mig, men än så länge en rosa pappershatt)
  • En bio + restaurangkväll med Roos och Erika
  • 50 euro
  • En fin låda med en massa söta saker i, typ akvarellfärg
  • En kokbok, "Grön Mat"
  • En till kokbok eller vad det kallas när det är mer bakverk typ, "Tea Party"
  • En mumin-seriebok
Yey! Rätt trevliga grejer va? Nu ska jag äta tårta, a.k.a. budapestrulle. Bye!

Grattis Den lille Havfrue!

Idag, den 23:e augusti, fyller lilla sjöjungfrun i Köpenhamn 100 år! Och jag fyller sjutton! Vi är stjärntvillingar! Aint that just amazin' y'all?

Summer shopping

Hej! Så, jag kom på att jag inte visat nåt av det jag köpt på mina resor den här sommaren! Och eftersom det inte finns någon tid bättre än nuet så tänkte jag köra på! Fast, jag har inte kunnat fota kläderna, eftersom de delvis var i tvätten... Men här går så länge.
Så, bild 1, London. Bild 2, Holland, och bild 3, Köpenhamn. I London köpte jag två klädesplagg och lika så i Holland, så de borde komma upp inom kort. Men nu ska jag dra, ciao!

Wishlist

Ja, alltså. Jag fyller ju år på fredag, och har fortfarande inte gjort en officiell önskelista. Så jag tänkte, jag gör en fin grej på bloggen, där jag kan illustrera lite vad jag önskar mig.

Högst upp på listan (längst ner här) står den gråa hatten på sista bilden. Den återfinnes på Urban Outfitters. Sen vill jag väldigt gärna ha Vampire Weekends nya skiva Modern Vampires of the City. En Polaroidkamera vore också kul att ha, samt den himmelskt goda doften Chance från Chanel (dock är den ju ganska dyr...). I övrigt ser ni lite snygga kläder som inte skulle sitta fel, en keps, brosch och ett par leggings från Monki, och två par skor från vagabond.

Ja, det var vad jag ville säga med det inlägget tror jag. På uppdateringsfronten så har skolan börjat igen, och det känns faktiskt helt okej. Än så länge i alla fall.

Hugs and kisses.

Long time no see

Nu var det ju mer än en vecka sen jag skrev här, bloggen är ju helt out of the loop! Jag kom hem från Holland sent igårkväll, och idag har jag tagit till vara på sista lovdagen med mina friends. Vi hade picknick i hågadalen, det var mysigt!

Men uppdateringen om resan får nog vänta till imorgon eller så, nån dag då jag har tillgång till bilder. För såna har jag såklart tagit både i Köpenhamn och på bröllopet. Så länge får ni bilder från idag tagna med min halvkassa telefonkamera.

Framme!

Hej! Nu är jag framme Köpenhamn och har varit en vända på stan och ätit ute på en restaurang. Efter det gick vi tillbaka till hotellet som ligger supercentralt. Fett värt! Här får ni några iPhonebilder så länge, har inte tagit några andra...

København

Hej! Imorgon åker jag till Köpenhamn! Taggad! Jag och pappa tar tåget ner och stannar några dagar innan vi åker vidare er till Holland för att gå på min morbrors bröllop. Resten av familjen ska jobba, så de kommer till Holland lite senare. Och appropå Jobb så är det vad ja haft för mig de senaste dagarna, därav bloggtorka. Men det betyder att jag blir rik! (Ja, jag har jobbat tre hela dagar i år, men jag blir ändå rik.) Iallafall, här är lite bilder från sist jag var i Köpenhamn, bara för att påminna mig själv om hur det ser ut där!

Hm,fin stad det där. Ska bli kul att se mer av den!

Bloggrape!

Hej!

Majo är en (snäll och fin) apa :)

Lite hämnd för hennes bloggrape på min blogg

Stockholm Pride '13

I lördags åkte Felicia och jag till Stockholm för att kolla på Prideparaden, och här ovan ser ni bildresultatet. Egentligen ville jag lägga ut bild 1, 6, och 8 i ett eget inlägg för att det skulle kännas mindre rörigt, men det var ju faktiskt inte så det var i paraden. Det är ju typ det fina med Pride, alla färger och människor överallt i en enda stor röra med ett budskap.

Always be a unicorn. The revolution is my boyfriend. Love is Love.

London day 5

Nu var det ett tag sen sist va! Här kommer i alla fall några få bilder från sista dagen i London, jag fotade inte så mycket då. Vi gick på museum nästan hela dagen, så det var anledningen. Så efter att vi packat vår väska och checkat ut från hotellet tog vi tunnelbanan till Natural History Museum där vi hängde runt en stund, och även åt lunch. När vi tröttnat på det (dvs Anne Linde tröttnade på det) så gick vi in på Victoria & Albert Museum som ligger precis bredvid, men det var rätt tråkigt så vi köpte fika och satte oss i Kensington Gardens en stund istället. Det är därifrån alla bilder är, utom den sista som jag tog på tunnelbanestationen South Kensington (obvi). Sen fick vi brottom till vår buss till flygplatsen så vi åkte dit, varefter vi väntade på flygplatsen nån timme och åt middag innan vi satte oss på flyget hem.

Så nu vet ni allt som jag har gjort i London! (Och ni vet var min header-bild är ifrån!)

London day 4

Fjärde dagen i London började med shopping på Oxford Street, som jag inte har dokumenterat tyvärr. Hade liksom lite andra saker för mig. I alla fall, efter lunch bestämde vi oss för att vi shoppat färdigt och drog till St. Pauls Cathedral (se de första tre bilderna). Dock kändes det ovärt att gå in dit då det kostade en massa och man fick inte ens fota. Så Vvi åkte istället till OXO-tornet och fotade utsikten samt Blackfriars bridge. Därifrån tog vi tunnelbanan till The Tower of London samt Tower bridge som ni ser på de sista bilderna. Den nästsista bilden föreställer den motsatta flodbanken, och på bilden ser ni The Shard, EUs högsta byggnad. Efter detta drog vi till Humus Bros, en restaurang som jag kan rekommendera i närheten av Covent Garden. (Varför ligger alla restauranger där?) Vi gick väl runt lite till, men ganska snart åkte vi tillbaka till hotellet och vilade lite och "firade" den nya prinsen!

And that was that. Eller, inte riktigt. Jag har ju en dag kvar att visa... Det borde komma upp så småningom det med.