Romme alpin

Igår var jag med mamma, Roos och Arne i Romme och åkte skidor. Det var jättebra skidväder, och bra backar. Jag åkte mest rött och även en del svart och blått. Några gröna backar blev det också, men de är för det mesta så platta. Det var också en helt fantastisk utsikt, framförallt från en svart backe som hette sydhanget. Det var verkligen en bra dag, den enda nackdelen med det var nog att man fick så jävla ont i benen! Det var ganska mjuk snö också, men det märktes knappt i backarna.
Här är lite bilder.
Det här är i backen sydhanget tror jag, eller kanske guldkornet? En svart iallafall. Fast den inte ser så brant ut på bilden, såg den brantare ut på riktigt. Snön som ser gul ut är is.
Här är en bild neråt i samma backe. Utsikten var också mycket finare på riktigt, det var gröna granar och lila björkar, och en sjö som var alldeles vit. Det var soligt nästan hela dagen, så jag fick en del nya fräknar. Om ni undrar så är det mamma i backen.
Haha inte världens finaste bild på mig precis, men den bjuder jag på, för att ha något att visa.