Blåmåndag

Idag är det blåmåndag. Vet du vad det innebär? Inte? Inte jag heller. Men det betyder iallafall att det är påsk! Igår var det tillexempel palmsöndag, och i övermorgon är det dymmelonsdag (ni vet sätta-lappar-på-folks-ryggar-dagen), sen är det skärtorsdag, långfredag, påskafton, och påskdagen. Men jag har glömt vad tisdagen är för något. Någon som vet? lämna isåfall en liten kommentar är ni snälla.
Och apropå att det betyder att det är påsk, så ska jag berätta om ännu ett vårtecken. Jag cyklade till skolan idag! Det finns så många fördelar med att cykla att jag måste göra en lista tror jag.
  • Det går mycket fortare än att åka buss.
  • Det är bättre för miljön.
  • Man får motion.
  • Man får frisk luft.
  • Det är skönt att cykla.
  • Man kan gå upp en kvart senare.
  • Man slipper stressa till bussen.
  • Man får massa fina fräknar.
Något jag glömt? Kommentera så lägger jag till det på listan.
Här får ni lite mysig påskbilder.
Vårat påskris.
Närbild på ett snyggt hjärta mamma gjort. Vilken blomma är det? Snabbast rätt svar får en länk! (WOW!)
Ser ni vad det är?
Publicerat i Skoj
#1 / / Arne:

Hahaha kukgodis! På ICAs bild :O Mammas påskypynt är en snödroppe

#2 / / Roos:

Faaaan arne hann före! men kukgodiset var kul xD