We live in a beautiful world

Det gör vi, och 2012 har allt som allt ändå varit ett bra år. Även om 2011 är svårt att överträffa så känns det fel att jämföra vilket år som har varit bra, framförallt eftersom 2012 har varit ett år av förändring. Här kommer en liten sammanfattning av året.
 
År 2012 har jag:
  • Firat att pappa fyller 49 och att Jesus fyller 2012 på samma gång.
  • Börjat sista terminen i nian.
  • Skrivit nationella prov.
  • Gjort min allra första (och hittills enda) egna film.
  • Gjort en OnePeopleProductions-film, en kortfilm om hållbarhet, med Klara och Tuija.
  • Gått på Kattes musikal, Jekyll & Hyde.
  • Gjort gymnasievalet, natur-natur på Katte.
  • Firat att min syrra fyller nitton.
  • Sålt kakor och kolor för att tjäna pengar till Malmö.
  • Firat valborg i stan med vänner, och kollat på forsränningen. (Roos var med!)
  • Åkt på klassresa till Malmö. ♥
  • Gått på bal i Stockholm.
  • Gått ut nian... Sorgligt.
  • Gått på Fett med Kärlek och sett Den Svenska Björnstammen med fina vänner.
  • Haft sommarjobb på Lurbo.
  • Åkt till Holland med Erika. (Utan päron.)
  • Åkt till Holland, Prag, och Berlin. (Med päron.)
  • Sett underbara nya platser.
  • Fylt 16 och haft en mysig fest.
  • Börjat gymnasiet.
  • Sett Veronica Maggio, Jonathan Johansson, Fibes oh Fibes! och Anna Ihlis (?) med Tuija och Erika.
  • Loppisfyndat, köpt en begagnad LP och shoppat loss i övrigt under hela året typ.
  • Fått ny fotoinspiration och fotat en massa. (Även om jag önskar att jag fotat mer.)
  • Gått med i Apple-sekten och skaffat iPhone.
  • Varit pumpa på Halloween.
  • Pysslat en del, båda sytt och julpysslat.
  • Varit på scrapmässa.
  • Varit på domkyrkans Luciatåg. (Och skolans ofc.)
  • Gjort en fotobok.
  • Och en snögubbe.
  • Haft julmys med klassen och bränt vid gröten...
  • Firat jul den 25:e utan Roos. (Den 20:e med Roos och Erika.)
  • Firat nyår med mina vänner.
Den sista punkten kommer iallafall vara sann om några timmar. Detta var texten. Nästa inlägg, som jag inte vet om jag orkar göra nästa år, blir bilder. En för varje månad. Puss, and don't panic!
 
Coldplay – Don't Panic
Publicerat i Skoj