Tolvskillingsoperan

Hej! Idag har jag ägnat mig åt följande:
  • Jag har sytt på mina shorts
  • Jag har fotat Matilda
  • Jag har skaffat ungdomskort på stadsteatern
  • Jag har gått på teater, tolvskillingsoperan
  • Och så har jag tittat på På Spåret

Mysig dag! Teatern var väldans bra, rekomenderar den till alla Uppsalabor. Det var en musikal och det var lite kul att se alla de fastanställda skådisarna -som man (jag) känner igen efter x antal teaterbesök- sjunga också, vilket de flesta klarade bra. Framfärallt hon som hade kvinnliga huvudrollen var duktig, Mari hette hon.

 

Ett tips till er som är över 15 men under 20 är att skaffa ett ungdomskort på stadsteatern, man får se hur mycket teater som helst för bara hundra kronor i ett helt år! Eftersom en föreställning kostar 120 kr i vanliga fall är det fett värt! För er som gillar teater då.

 

Planer för imorgon är Simon och Ekarna, med mamma och pappa. Den verkar bra, hoppas den är det iallafall.

 

xoxo

Publicerat i Skoj
#1 / / Tuija:

Det gick bra med intervjun :) kul att du ska se simon och ekarna! :)