Monkivår, Kvinnodag och konsumtionsproblem

Hej på er! Jag mår bra, och idag är internationella kvinnodagen! Det är väl bra, men det som är dåligt är att det inte finns någon mansdag, vilket ju antyder att alla andra dagar skulle vara det. Men, min syster tycker att den här dagen är till för att uppmärksamma förtryck, könsstympning och hedersmord som kvinnor utsätts för, och inte på grund av jämställdhet. Hon har väl rätt antar jag, men det känns ändå konstigt att det inte finns en mans-dag. 

I övrigt tänkte jag berätta att MONKI, som ju typ är min favoritaffär, har en fantastisk vårkollektion. Jag skulle inte ha något emot om något nedan skulle bli mitt.

Men, det öär ju inte bra att konsumera så mycket, och jag har inte råd, så jag lär behöva begränsa mig. men man kan alltid önska!

xoxo
#1 / / Tilda Larsson:

S: tusen tack för alla tips snälla du!

kram

#2 / / Roos:

Lilla pastelltönt :D