Ny vecka, ny månad

Måndag igen, och en vanlig skolvecka -med läxor denna gång- påbörjas. Ja, förra veckan var projektvecka, så förutom biologin hade vi inga vanliga skoluppgifter utan arbetade fulltime med våra kortfilmer. Nu däremot, har vi ju vanliga lektioner och vanliga läxor, men det har ändå varit en lugn dag trots matte, biologi och jympa bland andra ämnen. Jag borde egentligen göra lite matte och lite svenska, men eftersom matten var frivillig och svenskan tills på onsdag känns det liksom lite onödigt...

Det känns som att februari gick fort. Det är redan Mars! Och nästan vår. Fantastiskt! Jag längtar efter att få inviga min vårjacka, men riktigt så varmt är det nog ändå inte än. Dock har jag börjat cykla igen, isen är ju typ borta nu. Och där det är is är det chill, eftersom jag har dubbdäck. Så att jag åkt buss den sista tiden är egentligen bara lathet.

Nu följer några bilder från i söndags. Fin dag med fint väder, jag tog en promenad med mina päron i hågadalen. Här är (lite av) resultatet.



Ja, det var bara några bilder, och inte de bästa. Visar mer imorgon, och då ven mina nya kläder! (Hoppas jag...)

xoxo
Publicerat i Skolan
#1 / / Roos:

Ja!! Kläder! kul :D (p.s. läs våran blogg)

#2 / / mom:

Fina bildar!