Fågelsången


Tjena mittbena! Så var andra dagen på praon avklarad, bara två kvar. Det är inte så jobbigt egentligen, mest enformigt. Och man får aldrig sitta. Jag praoar på konditori fågelsången, så det enda jag får göra är diska, plocka disk, torka bord, brygga kaffe, fylla på mjölk. Exciting. Men det kunde varit värre, eller hur?

Tänkte bara berätta vad jag sysslar med om dagarna nu för tiden, denna vecka alltså prao från halv åtta till ett, fast imorse kom jag in först vi elva och stannade till tre för att jag hade haft nationella i matte på morgonen. Det gick sådär. Sista uppgiften var för krånglig, hann inte lösa den på dne sista kvarten. Det var tråkigt, eftersom det var en MVG-uppgift, men sålänge jag uppvisar en massa andra MVG-kvaliteter är det nog chill.

I övrigt har jag fastnat i Sherlock, BBC:s miniserie ni (kanske?) vet. Väääldigt bra, men har bara två avsnitt kvar nu (och har egentligen redan sett ett av dem) så jag får hålla i mig. Det är ju bara tre avsnitt per säsong, tråkigt. Och säsong tre kommer ut först nästa år som tidigast. Tur att Downton Abbey går på tv igen, (säsong ett, repriser) och i höst kommer säsong tre. Ja, jag vet. Jag är tv-beroende. Jag verkar ha lätt för beroenden, bör inte börja röka dricka eller knarka nån gång snart, kommer inte kunna sluta...

xoxo