Solsken och regn

Igår var det måndag, idag är det tisdag. Igår var det soligt, idag regnade det. Igår tänkte jag blogga, idag bloggar jag.
 
Men vilken tur ändå att vi hade så fint väder igår! Det var nämligen fotbollstunering för alla ettor på katte, så det var ju mycket skönare att heja på sin klass i solsken än det hade varit att heja på dem idag i duggregnet. (Min klass gick till kvart och blev utslagna på straff...)
 
 
I övrigt köpte jag en LP-skiva efter skolan igår, en tia på myrorna! Det var Pachelbels kanon, som vi hörde i Prag (kommer ett inlägg om det bl.a.), så jag kände att jag var tvungen att slå till. Det är ju något alldeles särskillt med LP, ändå är detta min första egna.
 
Sedan tyckte jag det blev så trevligt ljus i trädgården att jag gick ut och fotade lite, resultat nedan.
 
Vi har fortfarande mogna bär i trädgården, gott! Snart blir de nog tyvärr övermogna, så man får skynda sig att äta de sista!


Det var det för den här gången kompisar, imorgon är det coopertest (usch!) och på fredag har vi heldagsexkursion till Lunsen! Kul kul.
 
See y'all later.
 
 
 
#1 / / David:

Lekkere besjes!