Köpenhamn

Hej! Jag tänkte mjukstarta min tågluffsberättelse lite. Eller ja, min plan är väl att gå stopp för stopp typ, och sen blir inläggen olika långa beroende på hur många bilder jag har/hur länge vi stannade.
 
Men det första stoppet var alltså Köpenhamn. Tidigt på morgonen satte vi oss på tåget från Uppsala ner mot Köpenhamn, och vi var framme vid ungefär ett. Där mötte vi Mirja och Sofia som hade tagit ett tidigare tåg. Äntligen kompletta!
I Köpenhamn gick vi bland annat på en loppis (se ovan). Vi balanserade på broräcken och tittade runt på Christianias marknad.
Vi gick till obligatoriska nyhavn (bild) och satte os sedan i en park och åt falafel. Den här första dagen är ärligt talat ganska representativ för resten av tågluffen, med sightseeing, lite för långa promenader och parkmiddag. Good Times.
 
Vi stannade bara en natt i Köpenhamn, så jag tog inte många bilder alls. Morgonen därefter åkte vi istället vidare till Berlin och använde för första gången vårt Interrailkort! Men mer om detta nästa gång.
 
xoxo